Asysta Techniczna

Nasze koleżanki i koledzy są do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku od 8:00 do 16:00,
w okresie od 1 do 7 dnia każdego miesiąca od 8:00 do 19:00
Zadzwoń pod numer (12) 351 00 20 wew. 1

Asysta Techniczna

Asysta techniczna jest prowadzona za pomocą centrum telefonicznego oraz zdalnie przez Internet. REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

W celu otrzymania wiadomości mailowej o nowej aktualizacji oraz o wszelkich informacjach związanych z drEryk prosimy o zapisanie się do newslettera.



Zapisując się do newslettera akceptujesz Regulamin.

Marzec

Kwiecień 2020

Maj
PN
WT
ŚR
CZW
PT
SOB
NIE
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
Wydarzenia dla Kwiecień

1st

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

2nd

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

3rd

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

4th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

5th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

6th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

7th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

8th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

9th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

10th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

11th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

12th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

13th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

14th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

15th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

16th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

17th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

18th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

19th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

20th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

21st

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

22nd

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

23rd

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

24th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

25th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

26th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

27th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

28th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

29th

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla Kwiecień

30th

Brak wydarzeń

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

  1. Jakie są wymagania sprzętowe dla serwera programu drEryk?

Serwer do 2 użytkowników:
– procesor: Intel(R) Core (TM)2 Duo CPU T5750 @ 2.00GHz
– pamięć RAM: 4.00 GB
– ilość wolnego miejsca na dysku: 20 GB (w zależności od rozmiaru bazy danych i częstotliwości wykonywania backup’u)
– karta sieciowa
– karta graficzna obsługująca rozdzielczość 1440×900
– system operacyjny: Windows 8.1 Professional / Windows 10 Professional / Windows Server 2012

Serwer do 10-ciu użytkowników:
– procesor: Intel(R) Core i5 CPU 2.50GHz
– pamięć RAM: 8.00 GB
– ilość wolnego miejsca na dysku: 50 GB (w zależności od rozmiaru bazy danych i częstotliwości wykonywania backup’u)
– karta sieciowa
– karta graficzna obsługująca rozdzielczość 1440×900
– system operacyjny: Windows 8.1 Professional / Windows 10 Professional / Windows Server 2012

Serwer do 45-ciu użytkowników (poprzez wiele połączeń RDP):
– procesor: Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2640 @ 2.50GHz,
– pamięć RAM: 64.0 GB,
– ilość wolnego miejsca na dysku: 500 GB (w zależności od rozmiaru bazy danych i częstości wykonywania backup’u)
– konfiguracja dysku: 4 dyski w RAID-10: 7200rpm 6G SATA SFF 2.5-inch
– karta sieciowa
– karta graficzna obsługująca rozdzielczość 1440×900
– system operacyjny: Windows Server 2012

  1. Wymagania sprzętowe Dla klienta (“końcówki”):

– procesor: Intel Pentium 4 2GHz
– pamięć RAM: 2 GB
– ilość wolnego miejsca na dysku: 400 MB
– karta sieciowa
– karta graficzna obsługująca rozdzielczość 1440×900
– system operacyjny: Windows 8.1 Professional / Windows 10 Professional / Windows Server 2012

  1. Jakie wymagania należy spełnić aby mieć możliwość wystawiania e-recept z aplikacji drEryk?

W programie drEryk e-recepty mogą wystawiać lekarze (lekarz, lekarz dentysta, felczer) oraz uprawnione do wystawiania recept pielęgniarki.

Do wystawienia e-recepty wymagane jest posiadanie Certyfikatu ZUS lub popisu kwalifikowanego.

  1. Czy uruchomienie e-recepty wiąże się z zakupem dodatkowego modułu?

W aplikacji drEryk e-recepta jest integralną częścią Rozszerzonej Bazy Leków.

Osoby, które nie posiadają modułu Rozszerzonej Bazy Leków prosimy o kontakt z działem handlowym: https://dreryk.pl/kontakt/

Piotr Staniec: 605 506 026 piotr.staniec@dreryk.pl;

Jarosław Słodziński 605 506 038 jaroslaw.slodzinski@dreryk.pl.

  1. W jaki sposób należy skonfigurować e-receptę?

Aktualną Instrukcję Konfiguracji e-recepty znajdziecie Państwo na naszej stronie Internetowej: https://dreryk.pl/instrukcje/

  1. W jaki sposób skonfigurować Informację o receptach w pakiecie tak, aby drukowało się 5 leków na jednej kartce?

Odpowiednia konfiguracja wydruków dla danego pracownika pozwoli zmieścić 5 leków na jednym wydruku.

Ścieżka dostępu: Funkcje specjalne lekarza> Ustawienia> Wydruki> Drukarki i wydruki.

Dla typu dokumentu: Informacja o receptach elektronicznych należy nie drukować dodatkowych informacji.

  1. Nie chcę drukować „Informacja o receptach w pakiecie” czy mam taką możliwość?

Możliwość wyboru, czy drukować Informację o receptach w pakiecie podczas wysyłania eRecepty można ustawić z poziomu:

Lekarza: Funkcje specjalne lekarza/ Ustawienia/ Wydruki/ Informacja o receptach elektronicznych.

Pielęgniarki: Wydruki/ Konfiguracja wydruków/ Informacja o receptach elektronicznych

Proszę zaznaczyć na liście „informacja o receptach elektronicznych”/ kolejka wydruków/ Skojarz.

  1. W jaki sposób ustawić domyślnie certyfikat podpisu e-recepty?

Panel lekarza: Funkcje specjalne lekarza/ Ustawienia/ Metody podpisu

Panel pielęgniarki/ rejestratorki: Wydruki/Konfiguracja wydruk mogą Państwo ustawić domyślny certyfikat do podpisu.

Jeśli certyfikat jest ustawiony jako domyślny, podczas podpisywania e-dokumentów nie pojawi się już wybór certyfikatu (użyty zostanie certyfikat wskazany przez użytkownika w konfiguracji).

  1. Pacjent zgubił kod dostępowy – gdzie mogę go sprawdzić w programie bez wchodzenia do wizyty?

Kod e-recepty można sprawdzić w Repozytorium. Jest także dodawany do zaleceń z wizyty.

  1. Czy istnieje możliwość grupowego wysłania e-recept?

Tak, okno do grupowej wysyłki e-recept pojawi się podczas wylogowania się z programu oraz podczas zamykania niezamkniętych wizyt.

  1. Pacjent zgubił wydruk informacji o receptach w pakiecie, skąd mogę go wydrukować ponownie?

Ponowny wydruk jest możliwy z poziomu repozytorium.

 

  1. Gdzie mogę sprawdzić jaki jest status e-recepty?

Informacja ta znajduje się w repozytorium

  1. Dlaczego niektóre z e-recept w repozytorium są oznaczone kolorem?

Kolorem oznaczone eRecepty o statusie wystawione, dla których nie został wydrukowany dokument “Informacja o receptach w pakiecie”

  1. Czy mogę anulować e-receptę?

Anulowanie e-recepty jest możliwe z poziomu edycji wizyty, na której została wystawiona.

Po sprawozdaniu wizyt do NFZ anulowanie jest możliwe po zalogowaniu się do gabinet.gov.pl

 

  1. Liczbę wystawionych e-recept można sprawdzić z poziomu kierownika medycznego Raporty/ Moduł statystyk/ Personel-recepty

Liczbę wystawionych e-recept można sprawdzić z poziomu kierownika medycznego Raporty/ Moduł statystyk/ Personel-recepty

  1. Co oznacza przycisk dziel per miesiąc

Opcja „dziel na pakiety per miesiąc- umożliwia podział e-recept, aby w jednym pakiecie znalazły się tylko e-recepty z danego miesiąca

  1. Czy kreator wydruków wymaga zakupienia dodatkowej licencji?

Tak, w tym celu proszę o kontakt z działem handlowym https://dreryk.pl/kontakt/ Piotr Staniec: 605 506 026 piotr.staniec@dreryk.pl; Jarosław Słodziński 605 506 038 jaroslaw.slodzinski@dreryk.pl.

  1. W jaki sposób mogę zalogować się do strony web.dreryk.pl?

Do platformy można zalogować się autoryzując się danymi kierownika medycznego

  1. Czy moduł Szablony wydruków pozwala na stworzenie własnych szablonów?

Tak, mogą Państwo skorzystać z gotowych wydruków lub stworzyć własne szablony wydruków

  1. Dlaczego nie widzę zakładki „ moje szablony wydruków” które są w instrukcji?

Zakładka „Moje szablony wydruków” pojawia się w momencie próby utworzenia własnego szablonu

  1. W jaki sposób uruchomić w programie drEryk uruchomić „Kreatora wydruków”?

Proszę wejść w System – Ustawienia – Integracje – System Centralny zaznaczyć checkbox „Włączenie integracji z systemem Kreatora wydruków” a następnie nacisnąć przycisk „Zapisz”

  1. Czy po wydrukowaniu dokumentu mogę go jeszcze raz podejrzeć w programie drEryk?

Tak, wszystkie wydruki wystawione podczas wizyt są dostępne w Archiwum Wydruków.

W programie drEryk mają Państwo możliwość wprowadzenia Porady telefonicznej/mailowej.

Poprzez Funkcje specjalne lekarza/ Ustawienia/ Wizyta proszę zaznaczyć porada telefoniczna/mailowa i zapisać zmiany.

W oknie wizyty wybieramy:

Szanowni Państwo,

wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom oraz dbając o jak najwyższy komfort Państwa pracy podjęliśmy decyzję o wymianie bazy leków wykorzystywanej dotychczas w aplikacji drEryk na Pharmindex.

Pharmindex to profesjonalna, wszechstronna i stale aktualizowana baza produktów leczniczych dostępnych w regularnej sprzedaży, wzbogacona wartością merytoryczną w postaci opisów leków oraz listą leków refundowanych i charakterystyką produktów leczniczych (ChPL).

Baza Pharmindex zabezpiecza potrzeby lekarzy wszystkich specjalizacji oraz ułatwia podejmowanie decyzji terapeutycznych.

Zapraszamy Państwa do zapoznania się z funkcjonalnościami modułu Rozszerzonej Bazy Leków Pharmindex oraz Interakcji Lekowych.

Moduł Rozszerzonej Bazy Leków zawiera:

  • pełną, aktualną listę leków z informacją o dostępności,
  • automatyczne wyliczanie ilości substancji czynnej,
  • szablony recepty,
  • ceny leków po refundacji,
  • uproszczony wybór poziomu odpłatności,
  • kody ATC,
  • powiązania leków z ICD-10,
  • alerty bezpieczeństwa,
  • podgląd ulotki leku,
  • kalkulatory medyczne.

Moduł Interakcji Lekowych pozwala na kontrolę interakcji pomiędzy lekami, skutecznie wspierając pracę lekarza, a tym samym zwiększając bezpieczeństwo terapii. Moduł ten ułatwia codzienną pracę lekarza oraz umożliwia szybsze podejmowanie decyzji terapeutycznych. Stała kontrola interakcji znacząco wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa terapii oraz ułatwia jej zmianę.

Od teraz, w prosty sposób, można sprawdzić interakcje pomiędzy aktualnie przepisywanymi lekami w momencie umieszczania ich na recepcie.

Moduł Rozszerzonej Bazy Leków Pharmindex oraz Interakcji Lekowych udostępniamy Państwu bezpłatnie do końca sierpnia br.

W przypadku chęci uaktywnienia tego modułu po okresie promocyjnym w Państwa podmiotach zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z Działem Handlowym.

  1. Zabezpieczamy kopie bezpieczeństwa na starym serwerze i przechowujemy na pendrive/dysku

(Domyślny adres C:\Program Files (x86)\DrEryk Praktyka\kopia)

Baza danych – s_dreryk_6.40.0.0_20181130T151957.7z

Baza dokumentów – s_rawdata_6.40.0.0_20181130T160159.7z

2 instalujemy na nowym serwerze drEryk (wersja demo) w tej samej wersji co baza danych (6.40.0)

https://dreryk.pl/wersje_demo/

Hasło do pobrania: PartnerdrEryk

3 następnie wchodzimy do start/przywracanie kopii bezpieczeństwa

Wskazujemy skopiowane pliki na nowym serwerze

Baza danych – s_dreryk_6.40.0.0_20181130T151957.7z

Baza dokumentów – s_rawdata_6.40.0.0_20181130T160159.7z

I klikamy Przywracanie kopii bezpieczeństwa.

4 Po przywróceniu kopii bezpieczeństwa i włączeniu drEryk program będzie gotowy do pracy po wciśnięciu Aktualizuj (O programie).

Wprowadzone zostało narzędzie do wywoływania kopii. Nie zmieniamy dotychczasowego narzędzia w oprogramowaniu drEryk – kopia wykonuje się zgodnie z ustawieniami w Kierowniku Medyczny – raz na dzień.

2015-07-24_10h12_08

 

Jak korzystać z narzędzia drtools.exe ?

1. Narzędzie wywołujemy przez interpreter poleceń – cmd (Ręczne wywołanie)

Start > wyszukaj > cmd > uruchom

 

uruchamiamy polecenie z parametrem -h  , wyświetli się nam opis i lista parametrów jakie możemy wykorzystać.

Wywołujemy ręcznie kopię bazy danych oraz dokumentów:

Przykłady użycia:

Stworzenie kopii bazy danych i bazy dokumentów w katalogi D:\BACKUP:
drtools.exe -b -u KM -p km -l d:\backup

Stworzenie kopii tylko bazy danych („dreryk”)
drtools.exe -b -u KM -p km -l d:\backup – d dreryk

Stworzenie kopii tylko bazy dokumentów („rawdata”)
drtools.exe -b -u KM -p km -l d:\backup – d rawdata

Przywracanie kopii bazy danych:
drtools.exe -r -f d:\backup\u_dreryk_6.4.0.0_20170125T154835.7z

 

2. Ustawienie kopii poprzez Windows – Harmonogram zadań i narzędzia drtools.exe

Wchodzimy w Panel sterowania \ System i zabezpieczenia \ Narzędzia administracyjne \ Harmonogram zadań

 

2015-07-24_10h57_36

2015-07-24_11h08_00

Zakładka Wyzwalacze > Nowy..

2015-07-24_11h01_57Definiujemy jak często i o jakiej porze ma być wywołany plik drtools.exe (jak często mają być tworzone kopie)

Zakładka Akcje > Nowa…

2015-07-24_11h13_08

 

Po pomyślnym zatwierdzeniu:

2015-07-24_11h23_47

Możemy przetestować działanie zadania klikamy PPM na zadanie i Uruchom.

Przedstawione rozwiązanie podnosi bezpieczeństwo wykonywania kopii. Warto się zabezpieczyć i wykonywać kopię kilka razy dziennie. Dla dużych podmiotów jest to niezbędne – dlatego powstała ta instrukcja.

Załączam plik zadania (910) – (plik spakowany należy wypakować!) jaki powstał pisząc ten FAQ – można go wczytać do harmonogramu zadań Windows i odpowiednio zmodyfikować na własny użytek. (podmiana ścieżek i parametrów)

W naszym przypadku kopie będą wykonywać się co 3 godziny.

Warto pamiętać o zabezpieczeniu odpowiedniej przestrzeni dyskowej. Zalecamy wywoływać kopię do katalogu na innej partycji dyskowej.

Co potrzebuje podmiot leczniczy do szybkiego wdrożenia usługi e-Rejestracji:

    • Zewnętrzny adres IP do serwera z oprogramowaniem drEryk ( stały adres IP ) lub konfiguracja usługi DynDNS (zewnętrzny adres jest potrzebny do prawidłowej komunikacji między serwerem drEryka podmiotu, a serwerem e-Rejestracji).
    • Na routerze odblokowany port numer 5195 (odblokowanie tego portu umożliwia komunikację, e-Rejestracja korzysta właśnie z tego portu).
    • Odblokowanie portu 5195 w firewall i zaporze systemu Windows (na komputerze / serwerze drEryka – odblokowany musi być ten port w zaporze systemu Windows i/lub innych Firewall’ach programowych).

Asysta Techniczna