Stawiamy na wygodę i komfort pracy naszych Użytkowników. Poznaj szczegóły funkcjonowania eDeklaracji.
Sprawdź jak nowa funkcja, którą wprowadziliśmy w aktualizacji 8.31 oprogramowania medycznego drEryk Gabinet – obsługa eDeklaracji – wpłynie na Twoją pracę!
Obsługa eDeklaracji w drEryk Gabinet – poznaj szczegóły
W najnowszej aktualizacji 8.31 do programu dodaliśmy nową funkcję umożliwiającą pełną obsługę eDeklaracji. Funkcjonalność ta pozwoli przyśpieszyć codzienną pracę, poprzez zredukowanie do minimum czasu, który dotychczas trzeba było poświęcić na proces przyjmowania eDeklaracji. Nasi Użytkownicy od tej pory nie będą musieli wprowadzać samodzielnie deklaracji złożonych w formie elektronicznej do programu. Funkcja obsługi eDeklaracji jest włączona automatycznie dla wszystkich Użytkowników.
Aby skonfigurować dostęp, poprzez określenie, którzy pracownicy placówki mogą w pełni zarządzać składanymi eDeklaracjami należy przejść do widoku Ustawienia, który jest dostępny na koncie Administratora. Następnie wybieramy zakładkę Konfiguracja dostępu. W tym miejscu możemy określić, którzy pracownicy mogą obsługiwać nową funkcję eDeklaracji.
Jak obsługa eDeklaracji w programie przyśpieszy Twoją codzienną pracę?
Weryfikacja statusu ubezpieczeń pacjenta
Projektując funkcję eDeklaracji chcieliśmy, aby rozwiązanie w jak najwyższym stopniu minimalizowało czas, który należy przeznaczyć na przyjęcie dokumentów. Dlatego też w momencie przyjmowania złożonej eDeklaracji program automatycznie weryfikuje uprawnienia eWUŚ pacjenta. Jeżeli pacjent nie posiada prawa do świadczeń, system poinformuje o tym Użytkownika. Przy odrzuceniu takiej eDeklaracji program automatycznie podpowie, że powodem odrzucenia jest brak prawa do świadczeń.
Automatyczne dodanie nowego pacjenta
Na etapie tworzenia funkcji eDeklaracji staraliśmy się w jak najwyższym stopniu wsłuchać w potrzeby naszych Użytkowników. W tym celu na etapie projektowania rozwiązania przeprowadzaliśmy konsultacje, które miały na celu wypracowanie jak najbardziej optymalnego rozwiązania. Dowiedzieliśmy się, że bolączką w dotychczasowej obsłudze eDeklaracji jest konieczność poświęcania czasu na samodzielne dodawanie pacjenta, jeżeli pacjent nie występuje w systemie. Dlatego też w momencie przyjmowania eDeklaracji program weryfikuje numer identyfikacyjny pacjenta. Jeżeli pacjent nie ma utworzonego profilu w programie drEryk Gabinet jego dane są automatycznie dodawane do programu.
Możliwość zastąpienia dotychczasowej deklaracji
Oprócz wyżej wspomnianych rozwiązań program zapobiega sytuacji, w której pacjent posiadałby dwie deklaracje tego samego typu. W momencie przyjmowania złożonej eDeklaracji Użytkownik zostanie poinformowany, że pacjent posiada aktywną deklarację. Pracownik obsługujący deklaracje będzie mógł zdecydować, który z dokumentów chce zachować.
Drukowanie deklaracji złożonej w formie elektronicznej
Oprócz przechowywania dokumentacji w formie elektronicznej użytkownicy zabezpieczają swoją dokumentację poprzez przechowywanie jej w formie papierowej w postaci wydruku. Z uwagi na to w oknie obsługi eDeklaracji po włączeniu podglądu dokumentu możemy wydrukować pobraną eDeklarację.