Aktualizacja 9.12 drEryk Gabinet dostępna – poznaj zalety aktualizowania
- Opieka koordynowana – Rozszerzono rolę koordynatora o panel porad specjalistycznych i badań.
- Pracuj ergonomicznie – Wprowadzono usprawnienia w module korygowania świadczeń wyszukiwanych po pozycji rozliczeniowej.
Po więcej informacji na temat wprowadzonych zmian zapraszamy poniżej.
Lista wprowadzonych zmian w najnowszej wersji drEryk Gabinet.
1. Rozszerzono rolę koordynatora o panel porad specjalistycznych i badań
Chcąc zarządzać wizytami pacjentów objętych ścieżką specjalistyczną OK stworzono panele porad specjalistycznych OK:
- Diagnostyka kardiologiczna
- Diagnostyka diabetologiczna
- Diagnostyka endokrynologiczna
- Diagnostyka pulmonologiczna
- Użytkownik wchodzi do paneli za pomocą odpowiadających im ikon, znajdujących się w górnej części widoku głównego zarządzania OK,
- Wybór pacjenta i kliknięcie w dany panel automatycznie ustawia parametr „Pacjent” na wybranym pacjencie
- każdy panel składa się z dwóch / trzech sekcji:
- sekcja Parametry (dostępne filtry)
- sekcja Filtry widoku
- sekcja Lista pacjentów
W przypadku naciśnięcia pole wyboru „Pokaż wszystkich pacjentów” w sekcji Parametrów, pokazujemy wszystkich pacjentów, którzy mogą być objęci opieką z tej ścieżki.
Statusy – oznaczane są automatycznie zgodnie z rozpiską poniżej
- do zrobienia – w dokumencie IPOM zostało zlecone badanie /konsultacja również nie została jeszcze wyznaczona data wizyty
- umówione – została ustalona data wizyty:
dla konsultacji: na podstawie kategorii wizyty (konsultacyjna z kardiologiem / diabetologiem / pulmonologiem / endokrynologiem) i podkategorie
dla badań obrazowych: na podstawie kategorii wizyty wskazanej podczas rejestracji i podkategorie
Istnieje możliwość ręcznej zmiany statusu na „umówiona”
Dla statusu umówione należy ręcznie wskazać datę wizyty/badania
– użytkownik może edytować datę z palca lub za pomocą kalendarza
- Wykonane – wizyta lub badanie zostało zatwierdzone ze wskazaniem produktu rozliczeniowego z Budżetu Powierzonego Opieki Koordynowanej
- Sprawozdane – wizyta, która została potwierdzona w raporcie SWIAD (weryfikacja na podstawie zwrotki potwierdzającej zaczytanej do programu)
- Rozliczone – wizyta, która została uwzględniona w zwrotce RUMX
- Odmowa – status podawany ręcznie, konieczne dodanie powodu odmowy (wyświetlany powód odmowy jest w komentarzu)
Rozszerzono również słownik o następujące kategorii wizyt w przypadku rejestracji pacjenta:
- Konsultacja kardiologa
- Konsultacja pulmonologa
- Konsultacja diabetologa
- Konsultacja endokrynologa
- Biopsja tarczycy cienkoigłowa
- EKG wysiłkowe
- Echokardiografia
- Holter
- USG Doppler
- Spirometria
- Spirometria z próbą rozkurczową
Nowo dodane kategorie nie są domyślnie przypisane do personelu, należy przypisać odpowiednie kategorie do odpowiedniego pracownika w danych specjalistycznych w zakładce „Kategorie wizyt”
Możemy wskazać podczas rejestracji wizyty z kategorii opieki koordynowanej, na jaki typ badania / wizyty zapisuje się pacjent. Ma to znaczenie dla prawidłowego wyświetlania statusu „umówione” w panelach koordynatora
Dla wizyt rejestrowanych na kategorie wizyt powiązane z panelem koordynatora. W przypadku, gdy wybrana kategoria wizyt ma kilka podkategorii, wyświetla się okno „Podkategoria wizyty”
- możliwość wskazania podkategorii wizyty
- możliwy jest wybór kilku podkategorii jednocześnie
- „Kategoria wizyty” – pojawia się ikona, pozwalająca na ponowne otwarcie okna „Podkategoria wizyty” w celu podglądu lub edycji wybranych wartości.
Wykaz kategorii i podkategorii wizyt poniżej w tabeli:
2. Wprowadzono usprawnienia w module korygowania świadczeń wyszukiwanych po pozycji rozliczeniowej
Dodano możliwości wyboru sposobu prezentacji wyników dla wyszukiwania po Identyfikatorze świadczenia lub pozycji rozliczeniowej:
– grupuj wg raportów
– wszystkie na jednej liście (Wartość domyślna)
Grupuj według raportów – wyszukuje raport w którym występuje identyfikator świadczenia który wybieramy i korygujemy (działania jak dotychczas)
Wszystkie na jednej liście – pokazuje wszystkie wyszukiwane pozycje bez względu na raport w którym je utworzono
Po wykonaniu korekty zostaną utworzone raporty z wprowadzonymi zmianami, które należy przekazać do NFZ.
Program automatycznie tworzy raporty za każdy miesiąc osobno.
3. Zaktualizowano statystyki w module Statystyk
Poprawiono zapamiętywanie zapisanych filtrów w statystyce – indywidualne rozliczenia POZ i AOS
Rozbudowano statystyki:
- deklaracji o e-deklaracje,
- statystyka personel- recepty
W statystyce liczba wizyt- dodano kolumny dzień tygodnia
4. Usprawniono ponowne wprowadzanie zabiegów w OPD po usunięciu świadczenia
5. Zdjęto walidację na sferę, cylinder i pryzmę dla zleceń na wyroby ortopedyczne, dla których podanie danych nie jest wymagane
6.Zaktualizowano słownik TERYT dla ulic.
7.Usprawniono mechanizm dodawania badań do wizyty.
8.Wyeliminowano problem z brakiem zgody płatnika podczas kopiowania cykli.
9.Zaktualizowano procedurę ICD9 dla USG/doppler kończyn dolnych.
Badanie jest obecnie przekazywane z procedurą 88.777
Procedura 88.777 zostanie dodana do listy procedur POZ oraz automatycznie przypisana do wszystkich lekarzy w POZ.
10. Usprawniono wyświetlanie rozpoznań na widoku wizyty oraz w Wykazie przyjęć
11. Dodano możliwość podglądu daty ważności certyfikatu ZUS
W panelu głównym administratora w zakładce Pracownicy ZOZ widoczna jest kolumna „Termin ważności certyfikatu ZUS”
Również w zakładce Pracownicy ZOZ (aktualnie zatrudnieni) wprowadziliśmy nowy przycisk „Certyfikaty ZUS”
Po otworzeniu okna „Certyfikaty ZUS” w sekcji „Lista certyfikatów” wyświetla się lista wszystkich certyfikatów ZUS u wszystkich pracowników, w kolejności alfabetycznej.
Przycisk „Importuj” – otwiera okno Importuj certyfikat ZUS, możliwe jest zaimportowanie nowego certyfikatu ZUS dla wybranego pracownika.