Wróć
Aktualizacja 9.30 dostępna
Aktualizacja

Aktualizacja 9.30 – dostępna

Aktualizacja 9.30 drEryk Gabinet dostępna – poznaj szczegóły

Dowiedz się więcej o zmianach, jakie wprowadza dostępna już aktualizacja 9.30 drEryk Gabinet!

Spis treści:

  1. Integracja z urządzeniami diagnostycznymi (monitorowany katalog)
  2. Wysyłka eRecepty rocznej na wyrób medyczny wg. najnowszych wytycznych
  3. Zmiana wymagalności pól dla Kontrahentów i odbiorców FV
  4. Dodanie numeru kartoteki w oknie wyszukiwania pacjenta
  5. Zmiany dla weryfikacji wystawionych leków
  6. Pacjenci – dane adresowe w module statystyk
  7. Techniczne/Inne

1. Udostępniono możliwość Integracji z urządzeniami diagnostycznymi za pomocą monitorowanego katalogu

Moduł Integracja z urządzeniami zewnętrznymi to funkcja wspierająca proces wymiany i archiwizacji danych z urządzeń diagnostycznych. Opiera się na monitorowanym katalogu, do którego trafiają pliki wyników badań diagnostycznych w określonych formatach. Program umożliwia automatyczny lub ręczny zapis plików z wynikami w bazie danych programu drEryk Gabinet. Przesłane z urządzeń diagnostycznych wyniki są dostępne z poziomu widoku Wyników badań pacjenta lub w oknie skierowania na badania, gdzie można zarządzać zapisanymi plikami.

Aby korzystać z rozwiązania należy posiadać nowy moduł Integracja z urządzeniami zewnętrznymi oraz moduł Import dokumentów zewnętrznych.

Ważne!


Oprogramowanie urządzenia diagnostycznego musi posiadać opcję zapisu pliku z wynikiem do folderu na komputerze użytkownika. Jeżeli wynik ma zaczytywać się automatycznie to dodatkowo musi posiadać opcję zapisu w określonym formacie (nazwa pliku), aby system mógł na podstawie danych identyfikujących pacjenta (zawartych w nazwie pliku) wykonać import.

a) Automatyczne dodawanie wyników badań do kartoteki pacjenta:

W sytuacji, kiedy w skonfigurowanym folderze pojawi się poprawny plik oraz w systemie dostępne będzie dla danego pacjenta skierowanie do pracowni diagnostycznej, to wynik automatycznie zostanie dodany do kartoteki pacjenta. 

Dodatkowo, zarządzanie nowymi wynikami badań ułatwiają funkcje po stronie konfiguracji systemu. Pozwalają one monitorować, czy pojawiły się nowe wyniki badań dla danego pacjenta.

b) Ręczne dodawanie wyników badań do kartoteki pacjenta:

W sytuacji, kiedy ustawiamy ręczne dodanie wyników badań możemy zarządzać wynikami badań, które zaczytują się do bazy danych drEryk Gabinet z okna skierowania na badania. Aby ułatwić korzystanie z okna skierowania dodano nowe możliwości zaczytania pliku z wynikami badań (Uzupełnij/dodaj wynik badania) lub wyniki badań (Dodaj plik z monitorowanego folderu).

W kolejnej wersji planujemy przygotować dodatkowo możliwość zarejestrowania EDM oraz wysyłki do P1 dokumentu odpisu badania diagnostycznego.

Rozważasz zakup wspomnianych modułów? Skontaktuj się z nami mailowo, telefonicznie lub za pośrednictwem naszego Area Managera!

E-mail: informacja@dreryk.pl
Infolinia: (+48) 12 380 08 84

2. Dostosowano sposób wysyłki eRecepty rocznej na wyrób medyczny do najnowszych wytycznych

Do widoku okna wystawiania eRecept na wyroby medyczne refundowane dodano możliwość podania Czasu trwania kuracji.

Dodatkowe informacje doprecyzowujące sposób użycia wyrobu medycznego, częstotliwość jego użycia można wskazać jako tekst w polu Informacja dla pacjenta.

3. Zmieniono wymagalność pól dla Kontrahentów i odbiorców FV

W oknie definiowania Instytucji prywatnych oraz w słowniku odbiorców faktur wprowadzono zmianę dla wymagalności pól. Podczas wprowadzania lub edycji istniejącej Instytucji lub Kontrahenta należy podać NIP lub REGON. W przypadku braku jednego z nich system poprosi o uzupełnienie.

Dodatkowo została wyłączona wymagalność dla pola Ulica.

4. Dodano numer kartoteki w oknie wyszukiwania pacjenta

W celu rozszerzenia zakresu wyświetlanych informacji i ułatwienia odnalezienia konkretnego pacjenta, do okna wyszukiwania pacjentów została dodana nowa kolumna Nr. Kartoteki wyświetlająca numer kartoteki przypisany do pacjenta w drEryk Gabinet.

5. Wprowadzono zmiany dla weryfikacji wystawionych leków

Dla okna weryfikacja wystawionych leków wprowadziliśmy kilka zmian umożliwiających sprawdzenie wystawionych leków w sposób bardziej czytelny.

Główne zmiany dotyczą kolumn, które pojawiają się na liście weryfikacji. Usunięte zostały nadmiarowe kolumny oraz dodano nową “Kolejne wydania leku”, która zawiera informacje o wszystkich zakupionych przez pacjenta lekach w ramach konkretnej eRecepty. Nowa kolumna zawiera następujące informacje dla kolejnych wydań leku:

  • data realizacji,
  • ilość opakowań,
  • wielkość opakowania,
  • nazwa wydanego leku.

W przypadku wydania kilku leków dla eRecepty po średniku pojawi się kolejna pozycja.

6. Dodano nową statystykę do modułu statystyk: Pacjenci – dane adresowe

Dodano nową statystykę Pacjenci – dane adresowe. Statystyka dostępna jest na prawach Administratora w module statystyk. Filtry możliwe do wyboru to:

  • Wszyscy pacjenci lub
  • Wprowadzeni od/do.

Statystyka pozwala wyszukać pacjentów z ich danymi adresowymi oraz informacją o aktualnym numerze TERYT dla ulicy oraz miejscowości.

7. Techniczne/Inne

  1. Dodano możliwość przekazania informacji o cyklu dla zakresu 04.2700.020.02 (produkt jednostkowy: 5.15.12.0000206).
  2. Wprowadzono optymalizację dla parametrów Kampanii SMS.
Aplikacja korzysta z plików cookie. Klikając „Zaakceptuj”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookies na swoim urządzeniu w celu sprawnego działania serwisu oraz analizy korzystania z serwisu. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności oraz po kliknięciu w „Dostosuj”