Wróć
Aktualizacja 9.31 dostępna
Aktualizacja

Aktualizacja 9.31 – dostępna

Aktualizacja 9.31 drEryk Gabinet dostępna – poznaj szczegóły

Dowiedz się więcej o zmianach, jakie wprowadza dostępna już aktualizacja 9.31 drEryk Gabinet!

Spis treści:

  1. Aktualizacja słownika wyrobów medycznych
  2. MFA – dwuetapowa weryfikacja użytkownika podczas logowania
  3. Poprawa widoku adresów pacjenta w dokumentacji medycznej
  4. Zmiana domyślnej jed. dawkowania kropli, przeliczanie dni na ile starczy leku
  5. Rejestracja w P1 utworzonych wyników badań diagnostycznych
  6. Rozszerzenie filtrów w Kampanii SMS o dod. inform. dot. personelu
  7. Raportowanie szczepienia przeciw HPV w placówce szkolnej
  8. Techniczne/Inne

1. Zaktualizowano słownik wyrobów medycznych na obowiązujący od dnia 1.09.2024

Na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 4 lipca 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wykazu wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie (Dz. U. poz. 1055) dokonano aktualizacji słownika wyrobów medycznych.

W/w rozporządzenie rozszerza katalog osób uprawnionych do wystawiania zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne oraz wprowadza nowe kody refundowanych wyrobów medycznych.

2. MFA – wprowadzono możliwość dwuetapowej weryfikacji użytkownika podczas logowania

Aby zwiększyć bezpieczeństwo umożliwiliśmy włączenie logowania dwuetapowego.

Rekomendujemy włączenie tej opcji, by dodatkowo zabezpieczyć się przed nieautoryzowanym dostępem do swojego konta w drEryk Gabinet.

Do logowania dwuetapowego będziemy potrzebować zewnętrznej aplikacji uwierzytelniającej instalowanej na własnym urządzeniu mobilnym. Może być taka, z której już korzystamy, np. Microsoft Authenticator lub Google Authenticator. Aplikacje są dostępne do pobrania z oficjalnych sklepów (Play, App Store) na systemach Android i iOS.

Aby włączyć logowanie dwuetapowe z poziomu Administratora przechodzimy do: System > Ustawienia > Konfiguracja zabezpieczeń, a następnie zaznaczamy opcję Włącz logowanie dwuetapowe dla wszystkich użytkowników.

Następnie Administrator może określić z jaką częstotliwością będzie odbywała się weryfikacja.

Kolejnym krokiem jest indywidualna konfiguracja, której można dokonać z poziomu ustawień konta.

Lub z poziomu Administratora w danych pracownika.

Po kliknięciu na przycisk Włącz powiązanie pojawi się opcja ustawień logowania MFA:

W aplikacji uwierzytelniającej na smartfonie dodajemy nowe konto, a następnie skanujemy kod QR.

Po zeskanowaniu kodu pojawi się nowe konto dostępne w liście generowanych kodów jednorazowych do autoryzacji. Następnie wprowadzamy kod hasła jednorazowego w aplikacji drEryk Gabinet i klikamy “Powiąż”. Kod będzie składał się z 6 cyfr.

Od teraz logowanie do drEryk Gabinet będzie wymagało wprowadzenia kodu jednorazowego wygenerowanego w aplikacji uwierzytelniającej.

Ponadto, w oknie logowania, po wprowadzeniu loginu i hasła aplikacja wyświetli okno do wprowadzenia kodu jednorazowego.

W ustawieniach logowania możemy także wyłączyć powiązanie aplikacji uwierzytelniającej, co spowoduje wyłączenie wymogu wprowadzania kodów jednorazowych.

Dodatkowo Administrator systemu ma możliwość szybkiej weryfikacji, czy pracownik posiada uruchomione powiązanie z aplikacją do logowania dwuetapowego z poziomu listy pracowników.

3. Poprawiono prezentację adresów pacjenta w dokumentacji medycznej

Wprowadzono zmiany porządkujące dla wyświetlania adresów pacjentów.

W oknie widoku wizyty lub widoku danych konkretnego pacjenta, na pasku górnym (nagłówku) oraz w widoku Wyszukiwania pacjenta, w kolumnie Adres – poprawiono logikę wyświetlania adresu pacjenta.

Najpierw brany jest pod uwagę adres zamieszkania pacjenta, jeśli go nie podaliśmy, to widoczny będzie adres zameldowania, jeśli nie podano również tego adresu wówczas prezentuje się adres poza Polską.

W przypadku, gdy nie podano żadnego adresu – wówczas w miejscu adresu prezentuje się informacja „Adres nieznany/Niemożliwy do ustalenia”.

W generowanej dokumentacji medycznej pacjenta, tj. w następujących dokumentach:

  • dokumentacji medycznej,
  • dokumentacji medycznej ucznia,
  • karty Indywidualnej opieki fizjoterapeutycznej,
  • karty profilaktycznego badania lekarskiego ucznia,

uporządkowano kwestie prezentacji adresów pacjenta, tj. tworzono następujące sekcje:

  • adres zamieszkania,
  • adres zameldowania,
  • adres poza Polską.

W przypadku, gdy nie wskazaliśmy któregoś z adresów (oznaczony jako nieznany) – wówczas ta sekcja nie generuje się w dokumentacji.

4. Zmieniono domyślną jednostkę dawkowania dla kropli oraz dodano automatyczne przeliczanie ilości dni na które starczy leku na podstawie ilości kropli w opakowaniu

W widoku okna wystawiania eRecept , zaktualizowano domyślną jednostkę dawkowania dla kropli.

Na podstawie informacji otrzymywanych z Pharmindex o ilości kropli w opakowaniu, wprowadzono także automatyczne wyliczanie ilości dni na które starczy leku na podstawie ustalonego dawkowania.

Ponadto, usprawniono algorytm przeliczania ilości dni, na które starczy leku na podstawie informacji o zawartości opakowania dla domyślnych jednostek dawkowania z RPL.

5. Umożliwiono rejestrację w P1 utworzonych wyników badań diagnostycznych

Moduł “Integracja z urządzeniami zewnętrznymi” jest funkcjonalnością, która pozwala na automatyczny import plików z wynikami badań pacjenta, bezpośrednio do kartoteki pacjenta.  Zasadą obecnego działania modułu, jest monitorowanie zdefiniowanego katalogu, w którym będą umieszczane pliki z wynikiem badania zapisanym z oprogramowania posiadanego urządzenia.

Jeżeli oprogramowanie posiadanego przez Państwa urządzenia, posiada możliwość zdefiniowania miejsca zapisu tych plików we wskazanym folderze oraz możliwość zdefiniowania formatu ich nazwy, to nie ma żadnych przeszkód w prawidłowej wymianie informacji z tym oprogramowaniem.

W chwili obecnej, zdefiniowane w słowniku, zostały trzy rodzaje urządzeń: Elektrokardiograf, Próba wysiłkowa, Holter

Istnieje możliwość rozszerzenia listy rodzajów urządzeń, na podstawie Państwa zapotrzebowania.
W tej chwili funkcjonalność obsługuje, wystawiane skierowania na badania diagnostyczne (obrazowe).

Dla użytkowników posiadających wykupiony moduł „Integracja z urządzeniami zewnętrznymi”, wprowadzono możliwość rejestracji załączników dodanych do wyniku badania obrazowego.

Podczas edycji lub wprowadzania wyniku badania obrazowego, dodano nową opcję “Utwórz elektroniczny dokument”

Checkbox jest domyślnie oznaczony.

Po kliknięciu “Zatwierdź” tworzy się dokument w formacie HL7 CDA i prezentowany jest podgląd dokumentu.

Checkbox “Udostępnij dokument w rejestrze EDM” jest domyślnie oznaczony. Dokument rejestruje się wraz ze Zdarzeniem Medycznym zatwierdzonej wizyty.

W przypadku dodawania wyników badań poza wizytą, np. w oknie Skierowania na badania, utworzony zostaje elektroniczny dokument, ale jego rejestracja będzie możliwa z wizytą, do której ten wynik jest dodany.

Informacja o utworzonym i zarejestrowanym wyniku badania będzie dostępna w Historii wizyt pacjenta w sekcji “Wyniki badań obrazowych” i oznaczona ikoną “P1” dla prawidłowo zarejestrowanych dokumentów.

Stan wysyłki zarówno Zdarzenia medycznego jak i powiązanego z wizytą wyniku badania diagnostycznego, można sprawdzić w oknie “Zdarzenia medyczne/EDM”

Utworzone wyniki badań będą także zapisywane w Repozytorium dokumentów, gdzie dodano nowy rodzaj dokumentów “eWyniki badań obrazowych”

Ponadto, na kolejnych etapach realizacji udostępnimy możliwość rejestracji samych opisów wyniku badania oraz wyników nie powiązanych z wizytą.

6. Rozszerzono filtry w Kampanii SMS o dodatkowe informacje o personelu, do którego złożona jest Deklaracja

Aby zawęzić parametry wyszukiwania w Kampanii SMS dodano dodatkowy parametr filtrujący pacjentów “Deklaracja złożona do”. W wartościach filtra możliwy do wyboru jest personel placówki, do którego można złożyć deklarację. Wyświetlany się tylko aktywny personel.

7. Umożliwiono raportowanie nowego produktu jednostkowego „Wykonanie zalecanego szczepienia przeciwko Ludzkiemu Wirusowi Brodawczaka (HPV) w placówce szkolnej”

Na podstawie Zarządzenia nr. 84/2024/DSOZ z dnia 23 sierpnia 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie warunków zawarcia i realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju podstawowa opieka zdrowotna, umożliwiono raportowanie nowego produktu jednostkowego:

5.01.00.0000275 “Wykonanie zalecanego szczepienia przeciwko Ludzkiemu Wirusowi Brodawczaka (HPV) w placówce szkolnej”.

8. Techniczne/Inne

  1. Wyeliminowano problem ze skanowaniem dokumentów.
  2. Rozszerzono numerację numeru wersji i zmieniono algorytm zerowania raportów kolejek oczekujących.
  3. Poprawiono wyświetlanie informacji o wysłanym skierowaniu do pracowni diagnostycznej w historii wizyt.
  4. Wyeliminowano problem z błędną Taryfą dla badań analitycznych.
Aplikacja korzysta z plików cookie. Klikając „Zaakceptuj”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookies na swoim urządzeniu w celu sprawnego działania serwisu oraz analizy korzystania z serwisu. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności oraz po kliknięciu w „Dostosuj”