Poznaj zmiany, które wprowadza aktualizacja drEryk eGabinet 3.51
Aktualizacja odbywa się automatycznie, nie potrzeba wykonywać dodatkowych akcji.
Przedstawiamy listę usprawnień i zmian, które obejmuje aktualizacja 3.51 programu drEryk eGabinet.
Spis treści:
- Pacjent może odwołać wizytę przez wiadomość SMS
- Wiadomość SMS do pacjenta z potwierdzeniem odwołania wizyty
- Szyfrowanie dokumentacji medycznej pacjenta
Szczegółowy opis wprowadzonych funkcji:
1. Pacjent może odwołać wizytę przez wiadomość SMS
Umożliwiliśmy odwołanie wizyty poprzez odpowiedź przez pacjenta na wiadomość SMS z przypomnieniem o terminie wizyty lub/oraz wiadomość potwierdzającą termin wizyty. Informacja o możliwym odwołaniu terminu wizyty może być wysyłana jednocześnie dla obu typów wiadomości.
Aby włączyć odwoływanie wizyty przez SMS, należy w Moja praktyka/Mój podmiot przejść do Wiadomości SMS, a następnie włączyć na liście dostępnych opcji sms “Dodaj możliwość odwołania wizyty przez SMS”.
Po włączeniu opcji odwoływania, do każdej wysyłanej wiadomości SMS zostanie dodana treść o możliwym odwołaniu wizyty z odpowiednio nadanym kodem odwołania.
Przykładowo, pacjent dostaje wiadomość:
„Placowka Medyczna drEryk przypomina o wizycie w dniu 04.10.2024 g. 20:00. Aby odwolac wizyte wyslij SMS o tresci 1.”
Jeśli pacjent odpisze „1” to dana wizyta zostanie odwołana. Jeżeli placówka ma ustawione wysyłanie SMS do specjalisty o odwołanej wizycie, to informację o odwołaniu wizyty otrzyma także specjalista, do którego zapisany był pacjent.
Jeśli pacjent był zapisany na kilka wizyt w niedługim czasie to każda wizyta będzie miała swój numer odwołania. Dodatkowo możemy ustawić, by do pacjenta zostało wysłane potwierdzenie odwołania wizyty.
Wybrane w ten sposób wysyłki SMS wykorzystują pakiet SMS. Aby dokupić nowy pakiet skontaktuj się z działem Wsparcia Technicznego:
Infolinia: (+48) 12 380 08 84
E-mail: wsparcieegabinet@dreryk.pl
2. Wiadomość SMS do pacjenta z potwierdzeniem odwołania wizyty
Ponadto dodaliśmy możliwość zdefiniowania, by pacjent w przypadku, jeśli z jakiegoś powodu wizyta na którą był zarejestrowany zostanie odwołana (np. pacjent odwoła wizytę odpisując na wiadomość SMS lub personel odwoła wizytę bezpośrednio w programie) otrzymał wiadomość SMS potwierdzającą odwołanie terminu wizyty.
Wybrane w ten sposób wysyłki SMS wykorzystują pakiet SMS. Aby dokupić nowy pakiet skontaktuj się z działem Wsparcia Technicznego:
Infolinia: (+48) 12 380 08 84
E-mail: wsparcieegabinet@dreryk.pl
3. Szyfrowanie dokumentacji medycznej pacjenta
Dotychczasowa funkcjonalność umożliwiająca pobieranie dokumentacji medycznej została wzbogacona o możliwość pobrania na komputer wersji zaszyfrowanej.
Aby skorzystać z możliwości zaszyfrowania dokumentacji medycznej pacjenta należy przejść do kartoteki pacjenta, a następnie wybrać “Utwórz dokumentację pacjenta”.
W oknie tworzenia dokumentacji należy zdefiniować parametry, a następnie kliknąć w Pobierz i wybrać Zaszyfruj i pobierz.
Skutkować to będzie pobraniem dokumentacji pacjenta w postaci pliku PDF na urządzenie, natomiast w programie pojawi się okna prezentujące hasło do pliku.
Otwarcie pliku będzie możliwe tylko przy wykorzystaniu wyświetlonego w programie hasła, które należy przekazać pacjentowi wraz z dokumentacją.