Wróć
Aktualizacja 10.0 dostępna
Aktualizacja

Aktualizacja 10.0 – dostępna

Aktualizacja 10.0 drEryk Gabinet dostępna – poznaj szczegóły

Dowiedz się więcej o zmianach, jakie wprowadza dostępna już aktualizacja 10.0 drEryk Gabinet!

Spis treści:

  1. Nowy moduł do obsługi wizyt pielęgniarskich
  2. Nowe źródło finansowania dla szczepień COVID-19 dla kobiet w ciąży
  3. Podgląd historycznych kampanii SMS
  4. Poprawa wydruku adresów zamieszkania pacjentów UE
  5. Techniczne/inne

1. Wprowadzono nowy moduł do obsługi wizyt pielęgniarskich

Wraz z tą wersją udostępniamy Państwu nowy moduł – Wizyta pielęgniarska.

Nowe funkcjonalności zostały utworzone, aby uporządkować kwestie procedur i czynności wykonywanych przez personel pielęgniarski w placówkach ochrony zdrowia.

Dzięki nowemu podejściu w systemie do wizyty pielęgniarskiej użytkownik zyskuje:

  • możliwość tworzenia harmonogramów Gabinetów i zarządzania nimi w elastyczny sposób;
  • możliwość umawiania na wizytę pielęgniarską zgodnie z kalendarzem i harmonogramem oraz przy użyciu formularza rejestracji na wizytę;
  • przeprowadzenie wizyty pielęgniarskiej z możliwością wprowadzania stałych elementów wizyty, takich jak: wywiad, badania fizykalne czy też zalecenia.

Pakiet funkcjonalności oddanych w Państwa ręce skierowany jest do Pielęgniarek, Pielęgniarzy a także Położnych, na tym etapie będą to następujące role: Pielęgniarki POZ, Pielęgniarki gabinetu zabiegowego oraz Położne POZ.

W pierwszej fazie wdrożenia będą do dyspozycji funkcjonalności, które stopniowo będą rozwijane przez Zespół drEryk Gabinet.

W tym okresie chcemy Państwa zachęcić do nowego podejścia w drEryk i w ramach okresu przejściowego pozostawić do dyspozycji za równo znaną, dotychczasową ścieżkę obsługi pacjentów, tj. realizację świadczeń w ramach zleceń pielęgniarskich (panel zleceń) oraz nowe podejście, czyli realizację pełnej wizyty pielęgniarskiej.

Ponadto dla funkcjonalności Wizyta pielęgniarska został stworzony dedykowany Podręcznik użytkownika, w którym opisano podstawowe funkcjonalności.

2. Dodano nowe źródło finansowania dla szczepień przeciw COVID-19 kobiet w ciąży

W widoku realizacji szczepień, w sekcji “Finansowanie“ rozszerzono wybieralną listę źródeł finansowania o dodatkową pozycję: Publiczne – szczepienie przeciw COVID-19 dla kobiet w ciąży.

3. Dodano możliwość podglądu historycznych kampanii SMS

Do widoku kampanii SMS wprowadzono nowy element Historia kampanii SMS, który pozwala zweryfikować wysyłane Kampanie z placówki.

Nowy element zawiera takie kolumny jak:

  • data wysyłki – informacja o dacie oraz godzinie wysłanej Kampanii;
  • treść wiadomości;
  • autor – imię i nazwisko użytkownika wysyłającego Kampanię SMS.

Aby zapoznać się z całą treścią wiadomości należy kliknąć dwukrotnie na interesujący nas wiersz. Otwarte zostanie nowe okno z całą treścią wiadomości oraz z możliwością skopiowanie części lub całości treści, aby np. ponownie ją wykorzystać za pomocą CTRL+C oraz wkleić w dowolne miejsce CTRL+V.

4. Poprawiono wydruk adresów zamieszkania pacjentów UE

Wprowadzono zmiany porządkujące dane prezentowane w drukach i na listach dla pacjentów z uprawnieniami do świadczeń oznaczonych jako UE.

Szczegółowa logika dotyczy następujących rodzajów dokumentów:

  • dla Kodów dokumentu: E oraz C, do druków i dokumentów generowanych w systemie zaciągane są dane z zakładki: Adres spoza Polski. W przypadku, gdy Adres spoza Polski oznaczono jako „nieznany” – zaczytywane są dane z zakładki: Adres zamieszkania
  • dla Kodu: F (seria E) :
    • dla E106, E109, E120, E121 – zaciągane są dane z zakładki Adres zamieszkania
    • dla E112 – zaciągane są dane z zakładki Adres spoza Polski
    • dla E123 – umożliwiono wybór zaciąganego adresu w kartotece na dotychczasowych zasadach.
  • dla następujących warunków: Gdy Typ identyfikatora = R + kod tytułu uprawnienia = UE + kod dokumentu = O:
    • a numer dokumentu brzmi: xx/106/xx/xxxxx lub analogicznie 109, 120 lub 121 – zaciągają się dane z pola Adres zamieszkania
    • W przypadku powyższych warunków dla numeru dokumentu xx/112/xx/xxxxx zaciągają się dane z Adres spoza Polski, a gdy oznaczono jako nieznany to z Adres zamieszkania.

Powyższą logikę zastosowano dla następujących druków:

  • Zaświadczenie o wykonanym szczepieniu,
  • Zabiegi do pielęgniarki OPD,
  • Skierowania,
  • Zlecenie na transport sanitarny,
  • Zaświadczenia o stanie zdrowia – ZUS,
  • Informacja dla lekarza kierującego,
  • IPOM,
  • Wyniki badań analitycznych i obrazowych,
  • Zestawienie zleceń drEryk,
  • Upoważnienie do dokumentacji medycznej,
  • Zlecenie na transport pow. 120 km,
  • ZLK,
  • Zestawienie danych tele-adresowych pacjentów,
  • zaświadczenie o wykonanym szczepieniu.

Dodatkowo, w ramach kontynuacji zmian wprowadzanych w poprzednich wersjach systemu, uporządkowaliśmy logikę wyświetlania danych adresowych dla pozostałych pacjentów, tj.:

  • przypadku, gdy nie podano adresu zamieszkania – wyświetla się adres zameldowania,
  • w przypadku, gdy nie podano adresu zameldowania – wyświetla się adres spoza Polski,
  • w przypadku gdy nie podano żadnego z tych adresów – wyświetla się informacja „nieznany”.

Powyższe zaimplementowano do następujących list i okien:

  • Wyszukiwanie pacjenta,
  • Lista zarejestrowanych,
  • Okno: Zaplanuj kwalifikację,
  • Okno: Wybierz pacjenta,
  • Sekcja danych w bieżącej wizycie,
  • Sekcja danych w realizacji zlecenia pielęgniarskiego,
  • Okno: Powiadom o szczepieniu,
  • Okno: Pakiety i płatności pacjenta – sekcja Pacjent,
  • Okna: Opieka koordynowana, Porady edukacyjne, Porady dietetyczne, Diagnostyka kardiologiczna, Diagnostyka diabetologiczna, Diagnostyka endokrynologiczna, Diagnostyka pulmonologiczna, Diagnostyka nefrologiczna,
  • Okno: Pacjenci z nieaktualnym peselem,
  • Okno: Szczepienia,
  • Okno: Harmonogram przyjęć.

5. Techniczne / inne

a) Poprawiono wielkość liter w danych pacjenta podczas importu deklaracji z pliku
b) Usprawniono proces zapamiętywania hasła eWUŚ
c) Poprawiono korygowanie świadczeń STM w sytuacji, gdy aktualna umowa nie zawiera usuwanych produktów jednostkowych
d) Poprawiono wyznaczanie daty do wyliczania średniego czasu oczekiwania w świadczeniach OPD
e) Wyeliminowano problem z wydrukiem faktur o tym samym numerze
f) Poprawiono wystawianie faktury dla instytucji w MUP
g) Zoptymalizowano prezentację danych na widoku Płatności i faktury

Zmieniony został mechanizm domyślnego wyszukiwania płatności i faktur, który przyspieszy poszukiwane wartości.

Domyślnie został ustawiony zakres tygodnia dla Okresu rozliczeniowego, który można dowolnie zmienić.

W przypadku większej ilości danych pojawi się też informacja o poszukiwaniu dalszych wartości do wyświetlenia.

h) Wyeliminowano problem z wyliczaniem ilości dni na ile starczy leku w sytuacji zmiany dawkowania na słowne
i) Dodano informację o grupie dziedzinowej do wyników wyszukiwania w statystyce rozpoznań

Rozszerzona została Statystyka- rozpoznań o dodatkową grupę dziedzinową w parametrach tej statystyki: Nefrologia oraz w wynikach wyszukiwania statystyki dodaliśmy dodatkową kolumnę Grupa Dyspanseryjna.  

j) Zwiększono liczbę znaków jaką można wprowadzić w komentarzu w wizycie stomatologicznej

Zwiększyliśmy liczbę znaków do 1000 znaków, które można wprowadzić w komentarzu do wizyty stomatologicznej.

k) W wydruku dokumentacji medycznej dla wizyty STM uwzględniono treść wywiadu z wizyty

Generując dokumentację medyczną dla wizyty stomatologicznej widoczna będzie sekcja Wywiad zawierająca treść wprowadzoną w wizycie w oknie Stan jamy ustnej.

Aplikacja korzysta z plików cookie. Klikając „Zaakceptuj”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookies na swoim urządzeniu w celu sprawnego działania serwisu oraz analizy korzystania z serwisu. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności oraz po kliknięciu w „Dostosuj”