Aktualizacja 10.0 drEryk Gabinet dostępna – poznaj szczegóły
Dowiedz się więcej o zmianach, jakie wprowadza dostępna już aktualizacja 10.0 drEryk Gabinet!
Spis treści:
- Nowy moduł do obsługi wizyt pielęgniarskich
- Nowe źródło finansowania dla szczepień COVID-19 dla kobiet w ciąży
- Podgląd historycznych kampanii SMS
- Poprawa wydruku adresów zamieszkania pacjentów UE
- Techniczne/inne
1. Wprowadzono nowy moduł do obsługi wizyt pielęgniarskich
Wraz z tą wersją udostępniamy Państwu nowy moduł – Wizyta pielęgniarska.
Nowe funkcjonalności zostały utworzone, aby uporządkować kwestie procedur i czynności wykonywanych przez personel pielęgniarski w placówkach ochrony zdrowia.
Dzięki nowemu podejściu w systemie do wizyty pielęgniarskiej użytkownik zyskuje:
- możliwość tworzenia harmonogramów Gabinetów i zarządzania nimi w elastyczny sposób;
- możliwość umawiania na wizytę pielęgniarską zgodnie z kalendarzem i harmonogramem oraz przy użyciu formularza rejestracji na wizytę;
- przeprowadzenie wizyty pielęgniarskiej z możliwością wprowadzania stałych elementów wizyty, takich jak: wywiad, badania fizykalne czy też zalecenia.
Pakiet funkcjonalności oddanych w Państwa ręce skierowany jest do Pielęgniarek, Pielęgniarzy a także Położnych, na tym etapie będą to następujące role: Pielęgniarki POZ, Pielęgniarki gabinetu zabiegowego oraz Położne POZ.
W pierwszej fazie wdrożenia będą do dyspozycji funkcjonalności, które stopniowo będą rozwijane przez Zespół drEryk Gabinet.
W tym okresie chcemy Państwa zachęcić do nowego podejścia w drEryk i w ramach okresu przejściowego pozostawić do dyspozycji za równo znaną, dotychczasową ścieżkę obsługi pacjentów, tj. realizację świadczeń w ramach zleceń pielęgniarskich (panel zleceń) oraz nowe podejście, czyli realizację pełnej wizyty pielęgniarskiej.
Ponadto dla funkcjonalności Wizyta pielęgniarska został stworzony dedykowany Podręcznik użytkownika, w którym opisano podstawowe funkcjonalności.
2. Dodano nowe źródło finansowania dla szczepień przeciw COVID-19 kobiet w ciąży
W widoku realizacji szczepień, w sekcji “Finansowanie“ rozszerzono wybieralną listę źródeł finansowania o dodatkową pozycję: Publiczne – szczepienie przeciw COVID-19 dla kobiet w ciąży.
3. Dodano możliwość podglądu historycznych kampanii SMS
Do widoku kampanii SMS wprowadzono nowy element Historia kampanii SMS, który pozwala zweryfikować wysyłane Kampanie z placówki.
Nowy element zawiera takie kolumny jak:
- data wysyłki – informacja o dacie oraz godzinie wysłanej Kampanii;
- treść wiadomości;
- autor – imię i nazwisko użytkownika wysyłającego Kampanię SMS.
Aby zapoznać się z całą treścią wiadomości należy kliknąć dwukrotnie na interesujący nas wiersz. Otwarte zostanie nowe okno z całą treścią wiadomości oraz z możliwością skopiowanie części lub całości treści, aby np. ponownie ją wykorzystać za pomocą CTRL+C oraz wkleić w dowolne miejsce CTRL+V.
4. Poprawiono wydruk adresów zamieszkania pacjentów UE
Wprowadzono zmiany porządkujące dane prezentowane w drukach i na listach dla pacjentów z uprawnieniami do świadczeń oznaczonych jako UE.
Szczegółowa logika dotyczy następujących rodzajów dokumentów:
- dla Kodów dokumentu: E oraz C, do druków i dokumentów generowanych w systemie zaciągane są dane z zakładki: Adres spoza Polski. W przypadku, gdy Adres spoza Polski oznaczono jako „nieznany” – zaczytywane są dane z zakładki: Adres zamieszkania
- dla Kodu: F (seria E) :
- dla E106, E109, E120, E121 – zaciągane są dane z zakładki Adres zamieszkania
- dla E112 – zaciągane są dane z zakładki Adres spoza Polski
- dla E123 – umożliwiono wybór zaciąganego adresu w kartotece na dotychczasowych zasadach.
- dla następujących warunków: Gdy Typ identyfikatora = R + kod tytułu uprawnienia = UE + kod dokumentu = O:
- a numer dokumentu brzmi: xx/106/xx/xxxxx lub analogicznie 109, 120 lub 121 – zaciągają się dane z pola Adres zamieszkania
- W przypadku powyższych warunków dla numeru dokumentu xx/112/xx/xxxxx zaciągają się dane z Adres spoza Polski, a gdy oznaczono jako nieznany to z Adres zamieszkania.
Powyższą logikę zastosowano dla następujących druków:
- Zaświadczenie o wykonanym szczepieniu,
- Zabiegi do pielęgniarki OPD,
- Skierowania,
- Zlecenie na transport sanitarny,
- Zaświadczenia o stanie zdrowia – ZUS,
- Informacja dla lekarza kierującego,
- IPOM,
- Wyniki badań analitycznych i obrazowych,
- Zestawienie zleceń drEryk,
- Upoważnienie do dokumentacji medycznej,
- Zlecenie na transport pow. 120 km,
- ZLK,
- Zestawienie danych tele-adresowych pacjentów,
- zaświadczenie o wykonanym szczepieniu.
Dodatkowo, w ramach kontynuacji zmian wprowadzanych w poprzednich wersjach systemu, uporządkowaliśmy logikę wyświetlania danych adresowych dla pozostałych pacjentów, tj.:
- przypadku, gdy nie podano adresu zamieszkania – wyświetla się adres zameldowania,
- w przypadku, gdy nie podano adresu zameldowania – wyświetla się adres spoza Polski,
- w przypadku gdy nie podano żadnego z tych adresów – wyświetla się informacja „nieznany”.
Powyższe zaimplementowano do następujących list i okien:
- Wyszukiwanie pacjenta,
- Lista zarejestrowanych,
- Okno: Zaplanuj kwalifikację,
- Okno: Wybierz pacjenta,
- Sekcja danych w bieżącej wizycie,
- Sekcja danych w realizacji zlecenia pielęgniarskiego,
- Okno: Powiadom o szczepieniu,
- Okno: Pakiety i płatności pacjenta – sekcja Pacjent,
- Okna: Opieka koordynowana, Porady edukacyjne, Porady dietetyczne, Diagnostyka kardiologiczna, Diagnostyka diabetologiczna, Diagnostyka endokrynologiczna, Diagnostyka pulmonologiczna, Diagnostyka nefrologiczna,
- Okno: Pacjenci z nieaktualnym peselem,
- Okno: Szczepienia,
- Okno: Harmonogram przyjęć.
5. Techniczne / inne
a) Poprawiono wielkość liter w danych pacjenta podczas importu deklaracji z pliku
b) Usprawniono proces zapamiętywania hasła eWUŚ
c) Poprawiono korygowanie świadczeń STM w sytuacji, gdy aktualna umowa nie zawiera usuwanych produktów jednostkowych
d) Poprawiono wyznaczanie daty do wyliczania średniego czasu oczekiwania w świadczeniach OPD
e) Wyeliminowano problem z wydrukiem faktur o tym samym numerze
f) Poprawiono wystawianie faktury dla instytucji w MUP
g) Zoptymalizowano prezentację danych na widoku Płatności i faktury
Zmieniony został mechanizm domyślnego wyszukiwania płatności i faktur, który przyspieszy poszukiwane wartości.
Domyślnie został ustawiony zakres tygodnia dla Okresu rozliczeniowego, który można dowolnie zmienić.
W przypadku większej ilości danych pojawi się też informacja o poszukiwaniu dalszych wartości do wyświetlenia.
h) Wyeliminowano problem z wyliczaniem ilości dni na ile starczy leku w sytuacji zmiany dawkowania na słowne
i) Dodano informację o grupie dziedzinowej do wyników wyszukiwania w statystyce rozpoznań
Rozszerzona została Statystyka- rozpoznań o dodatkową grupę dziedzinową w parametrach tej statystyki: Nefrologia oraz w wynikach wyszukiwania statystyki dodaliśmy dodatkową kolumnę Grupa Dyspanseryjna.
j) Zwiększono liczbę znaków jaką można wprowadzić w komentarzu w wizycie stomatologicznej
Zwiększyliśmy liczbę znaków do 1000 znaków, które można wprowadzić w komentarzu do wizyty stomatologicznej.
k) W wydruku dokumentacji medycznej dla wizyty STM uwzględniono treść wywiadu z wizyty
Generując dokumentację medyczną dla wizyty stomatologicznej widoczna będzie sekcja Wywiad zawierająca treść wprowadzoną w wizycie w oknie Stan jamy ustnej.