Aktualizacja odbywa się automatycznie, nie potrzeba wykonywać dodatkowych akcji.
Przedstawiamy listę usprawnień i zmian, które obejmuje aktualizacja 3.79 programu drEryk eGabinet:
Spis treści:
- Widok kalendarza dopasowany do własnych preferencji
- Informacja o metodzie płatności widoczna na paragonie
- Data urodzenia jako identyfikator do upoważnienia do danych medycznych
- Oznaczenie typu na liście wizyt
- Filtrowanie po typie wizyty w zakładce Wizyty
- Informacja dla Lekarza Kierującego w praktyce lekarskiej
- Widoki mobilne – możliwość rejestracji wizyty typu Wideokonsultacja
- Automatyczny zwrot przedpłaty
Szczegółowy opis wprowadzonych funkcji:
1. Widok kalendarza dopasowany do własnych preferencji
Wprowadziliśmy możliwość dostosowania widoku kalendarza do indywidualnych ustawień użytkownika.
Obok pola Pokazuj odwołane, dodaliśmy ikonę koła zębatego

Po jego kliknięciu otwiera się okno Preferencji kalendarza, gdzie mamy dostępne opcji:
– Pokazuj weekendy – umożliwia wyświetlanie weekendów w widoku kalendarza,
– Pokaż zakres harmonogramu oraz wizyty spoza harmonogramu – pokazuje kalendarz od najwcześniejszej godziny zdefiniowanego harmonogramu (lub wcześniejszej wizyty) do najpóźniejszej godziny harmonogramu (lub najpóźniejszej wizyty).

2. Informacja o metodzie płatności widoczna na paragonie
Dodaliśmy informację o metodzie płatności podczas wystawiania paragonu w ramach integracji z systemem Fakturownia.pl.
Podczas rozliczania wizyty z Pacjentem, określamy metodę płatności. Wybrana metoda zostanie przekazana systemu Fakturownia.pl i będzie widoczna na wydrukowanym paragonie fiskalnym.

Gdy wybierzemy metodę płatności Inna, należy wprowadzić własną nazwę metody płatności, która będzie widoczna na paragonie fiskalnym

3. Data urodzenia jako identyfikator do upoważnienia do danych medycznych
W upoważnieniu o otrzymywaniu informacji o stanie zdrowia i/lub uzyskiwaniu dostępu do dokumentacji medycznej, wprowadziliśmy możliwość wykorzystania daty urodzenia jako identyfikatora osoby upoważnionej.
W polu Typ identyfikatora, dodaliśmy pozycję Data urodzenia, która jest domyślną wartością na liście wyboru.

4. Oznaczenie typu wizyty na liście wizyt
Na liście wizyt, dodaliśmy informację o typie wizyty. Wizyta stacjonarna lub Wideokonsultacja.

Gdy wizytę zaplanowaliśmy jest jako stacjonarna oznaczona jest symbolem pina,
natomiast wizytę, którą zaplanowaliśmy jako wideokonsultacja oznaczona jest symbolem dymka z kamerą.
5. Filtrowanie po typie wizyty w zakładce Wizyty
W zakładce Wizyty dodaliśmy możliwość filtrowania listy wizyt według ich typu. Wśród wcześniej dostępnych filtrów pojawił się nowy Typ wizyty.

Filtr umożliwia nam wyświetlanie wizyt według wybranego typu: stacjonarna lub wideokonsultacja

6. Informacja dla Lekarza Kierującego w praktyce lekarskiej
Dla roli Lekarz dodaliśmy możliwość przekazania Informacji dla lekarza kierującego, czyli dokumentu, który Lekarz specjalista po zakończonej konsultacji, diagnostyki lub leczeniu pacjenta, przekazuje do lekarza wystawiającego skierowanie. Aby wystawić Informację dla Lekarza kierującego, rozpoczynamy wizytę dla Pacjenta, dolnym pasku nawigacyjnym, klikamy na eDokumenty, a następnie Informacja dla lekarza kierującego.

Pojawia się formularz:

Uzupełniamy potrzebne dane. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką. Następnie klikamy Wyślij i drukuj. Dokument zostaje też oznaczony jako EDM w systemie P1.
Z poziomu programu, dokument jest dostępny w Repozytorium, do którego mamy dostęp z kartoteki pacjenta.

7. Widoki mobilne – możliwość rejestracji wizyty typu Wideokonsultacja
Z poziomu widoków mobilnych, w formularzu umawiania lub edycji wizyty, dodaliśmy możliwość oznaczenia wizyty jako wideokonsultacja.

Gdy wybierzemy wizytę w typie wideokonsultacji, program automatycznie generuje link do spotkania, który wyśle na adres mailowy pacjenta lub e-mailem i SMS-em na 24 godziny przed wizytą i w zależności jak skonfigurowane są powiadomienia do Pacjenta.
Jeżeli w kartotece pacjenta, nie mamy uzupełnionego adres e-mail lub numeru telefonu pacjenta, wyświetli się okno Uzupełnij dane kontaktowe pacjenta:

8. Automatyczny zwrot przedpłaty
Dla placówek korzystających z opcji Przedpłaty przy rejestracji wizyty przez Pacjenta z portalu drEryk Pacjent, dodaliśmy możliwość konfiguracji automatycznego zwrotu przedpłaty po odwołaniu wizyty.
Z panelu administratora przechodzimy do części Usługi prywatne:

Przechodzimy do zakładki Ustawienia:

Możemy skonfigurować zwroty w dwóch trybach
– Zwrot całej przedpłaty – jeżeli odwołanie wizyty nastąpi minimum określoną liczbę godzin przed jej terminem – możemy zdefiniować przedział między 1 a 336 godzin

– Różnica wysokości zwrotu w zależności od wyprzedzenia, z jakim jest odwołana wizyta – tryb umożliwia stopniowe określenie wysokości zwrotu w procentach w zależności od czasu pozostałego do wizyty

Po wybraniu tej opcji, określamy szczegółowe warunki zwrotu przedpłaty w tabeli.
W kolumnie Czas do wizyty ≥ niż [godz.], określamy moment jej odwołania.

W kolumnie Wysokość zwrotu [%] określamy procent zwracanej kwoty z przedpłaty.

Gdy chcemy zdefiniować więcej warunków, klikamy w przycisk Dodaj warunek.

Gdy zdefiniujemy wszystkie warunki, klikamy w przycisk Zapisz.

Jeżeli wizyta zostanie odwołana bez spełnienia żadnego z określonych warunków, program stosuję zasadę 0% zwrotu.




