Wróć
Akcja aktualizacja drEryk Gabinet
Artykuł

Akcja Aktualizacja drEryk Gabinet

Drodzy Użytkownicy! Mając na uwadze dbałość o pełne bezpieczeństwo, płynność oraz zgodność Waszej codziennej pracy z dynamicznie zmieniającymi się wymogami, zachęcamy do wzięcia udziału w projekcie Akcja Aktualizacja drEryk Gabinet!

Jak zaktualizować drEryk Gabinet do najnowszej wersji?

Spis treści:

  1. Wykonanie kopii bezpieczeństwa
  2. Aktualizacja serwera
  3. Aktualizacja klienta

1. Wykonanie kopii bezpieczeństwa

Kopię bazy danych można wykonać tylko na komputerze – serwerze, gdzie znajduje się baza danych programu drEryk Gabinet. Na tym komputerze logujemy się na konto kierownika medycznego (konto oznaczone „czerwoną chorągiewką”).

Następnie z zakładki „System” wybieramy „Wykonaj kopię bezpieczeństwa”.

System umożliwia wykonanie trzech kopii:

  • Kopii danych
  • Kopii dokumentów
  • Kopii dokumentów zewnętrznych

W każdym wypadku należy wykonać kopie danych oraz dokumentów. W przypadku korzystania z „3bazy” – także dokumentów zewnętrznych.

Gdy kopia bazy zostanie utworzona pomyślnie pojawi się komunikat:

Jeśli posiadamy już aktualną kopię bezpieczeństwa można przystąpić do wykonania aktualizacji bazy i programu do nowszej wersji.

2. Aktualizacja serwera

W celu aktualizacji serwera do najnowszej wersji, korzystamy z narzędzia Zarządzanie Serwerem, które można znaleźć po wejściu w Start na pasku zadań i wyszukaniu folderu drEryk Praktyka.

W przypadku gdy chcemy sprawdzić czy nie ma nowszej wersji programu od tej, która mamy zainstalowaną obecnie, klikamy przycisk ,,Sprawdź” w oknie Zarządzanie Serwerem.

Jeżeli posiadamy aktualną wersję oprogramowania, wyświetli się nam komunikat:

Pobranie nowej wersji programu może chwilę potrwać (zależy to od szybkości łącza internetowego). Gdy proces pobierania zostanie zakończony pojawi się możliwość kliknięcia w przycisk ,,Aktualizuj”:

Po kliknięciu w przycisk Aktualizuj, rozpocznie się proces aktualizacji i instalacji nowej wersji drEryk Gabinet.

Należy wybrać opcję „Dalej” a w następnym oknie wpisać dane (login i hasło) Kierownika Medycznego w placówce.

Program zapyta o to czy chcemy wykonać kopie bezpieczeństwa baz danych. Jeżeli tak, to wybieramy zaznaczając checkboxem i klikamy „Aktualizuj”

Użytkownik może odznaczyć checkboxa Kopia danych – wówczas pojawi się komunikat potwierdzający.

Aktualizacja, w której wykonywana jest kopia bezpieczeństwa może trwać dłużej.

Po pobraniu aktualizacji klikamy przycisk ,,Zakończ”.

3. Aktualizacja klienta

Po pomyślnej aktualizacji serwera na każdym kliencie przy próbie aktualizacji pojawi się komunikat:

Klikamy ok i proces aktualizacji przebiega analogicznie jak w przypadku aktualizacji serwera.

Co w sytuacji, gdy na kliencie nie pobiera się aktualizacja?

W takim przypadku należy sprawdzić poprawność skonfigurowania zapory sieciowej systemu Windows oraz blokady programu antywirusowego.

W tym celu należy przejść do Panelu Sterowania, a następnie w sekcji ,,System i zabezpieczenia” do Zapora Windows Defender.

Następnie, w menu bocznym klikamy opcję „Włącz lub wyłącz Zaporę Windows Defender”.

Pojawi się okno, gdzie należy wyłączyć Zaporę Systemu Windows, następnie klikamy przycisk OK:

UWAGA: Po pobraniu plików i wykonaniu procesu aktualizacji zalecamy ponowne włączenie Zapory Windows Defender.

Bartosz Kasza
Autor:
Aplikacja korzysta z plików cookie. Klikając „Zaakceptuj”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookies na swoim urządzeniu w celu sprawnego działania serwisu oraz analizy korzystania z serwisu. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności oraz po kliknięciu w „Dostosuj”