Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną
§ 1. Postanowienia Ogólne
- Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez drEryk sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Księdza Józefa Tischnera 8, 30-421 Kraków, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001072683, numer NIP: 6792749916 (dalej: „Spółka” lub „Usługodawca”).
- Regulamin jest regulaminem w rozumieniu w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2020 r. poz. 344, z późn.zm.).
- Regulamin stanowi integralną część umowy zawartej pomiędzy Spółką a Użytkownikiem i określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Spółkę, z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego dla podmiotów leczniczych „drEryk” (dalej: „Oprogramowanie”).
- Informację o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Użytkownika z usług świadczonych drogą elektroniczną stanowi Załącznik nr 1, który jest integralną częścią Regulaminu.
- Spółka udostępnia Regulamin nieodpłatnie w Oprogramowaniu oraz na stronie internetowej www.dreryk.pl.
- Każdy Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu przed rozpoczęciem korzystania z usług, o których mowa w § 2 ust. 1 Regulaminu.
§ 2. Rodzaje i zakres usług
- Usługodawca z wykorzystaniem Oprogramowania świadczy drogą elektroniczną następujące usługi:
- usługi informatyczne wspierające proces prowadzenia działalności leczniczej i diagnostycznej, a także usługi informatyczne wspierające zarządzanie administracją placówek medycznych i zarządzanie personelem medycznym, w szczególności:
- pomoc w zakresie generowania i unieważniania certyfikatów niezbędnych do integracji z platformą informatyczną P1,
- wyświetlanie/pobieranie instrukcji i regulaminów,
- wyświetlanie informacji o wszystkich laboratoriach w systemie „ErLab” (nazwa, adres, kod i miejscowość, regon, status współpracy z aktualnym kierownikiem),
- filtrowanie listy laboratoriów za pomocą nazwy, adresu, nr REGON, statusu,
- dodawanie/edycja/usuwanie szablonu wydruku,
- wyświetlanie szablonu wydruków dodanych przez administratora, kopiowanie szablonu z przykładu,
- edycja danych konta kierownika medycznego (imię, nazwisko, numer telefonu, zdjęcie, hasło),
- podgląd licencji przypisanych do jednostki (data aktywacji, data wygaśnięcia, liczba licencji „Lekarz”, liczba licencji „Recepta+”, lista aktywnych modułów),
- wyszukiwanie aktywnych badań oferowanych przez laboratorium,
- zaznaczenie/odznaczenie badań wykonywanych przez laboratorium,
- edycja danych laboratorium (nazwa, miasto, ulica, nr domu, nr mieszkania, kod pocztowy, REGON),
- wyświetlanie kontrahentów (placówek) laboratorium, akceptowanie/odrzucanie możliwości rozpoczęcia współpracy z placówkami,
- zakończenie współpracy z kontrahentem,
- filtrowanie kontrahentów (placówek) za pomocą nazwy, adresu, nr REGON, statusu,
- edycja danych konta kierownika laboratorium (imię, nazwisko, numer telefonu, zdjęcie, hasło),
- zarządzanie powiadomieniami,
- wsparcie techniczne (serwisowe),
- newsletter,
- udostępnianie informacji marketingowych oraz oferowanie Użytkownikowi produktów z oferty handlowej Usługodawcy.
- usługi informatyczne wspierające proces prowadzenia działalności leczniczej i diagnostycznej, a także usługi informatyczne wspierające zarządzanie administracją placówek medycznych i zarządzanie personelem medycznym, w szczególności:
- Usługodawca może zmienić (rozszerzyć/ograniczyć) zakres oraz katalog świadczonych usług w każdym czasie i według swojego uznania. Dostęp do informacji, o zmianach dotyczących sposobu i zakresu świadczenia usług przez Usługodawcę oraz do informacji, w rozumieniu art. 6 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Usługodawca będzie realizował poprzez stronę internetową www.dreryk.pl lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany przez Użytkownika adres e-mail.
- Warunkiem korzystania z usług świadczonych przez Usługodawcę jest posiadanie przez Użytkownika dostępu do Oprogramowania oraz posiadanie urządzenia umożliwiającego indywidualne porozumiewanie się na odległość, przy wykorzystaniu transmisji danych, spełniającego następujące minimalne wymagania techniczne:
- procesor: Intel Pentium 4 2GHz*,
- pamięć RAM: 2 GB,
- ilość wolnego miejsca na dysku: 400 MB,
- karta sieciowa,
- karta graficzna obsługująca rozdzielczość: 1440×900,
- system operacyjny: Windows 8,1 Professional/Windows 10 Professional/Windows Server 2012 lub nowszy,
- dostęp do sieci Internet,
- poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa akceptująca pliki typu cookie,
- posiadanie adresu poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa Google Chrome lub Mozilla Firefox w najnowszej wersji.
- Świadczenie usług określonych w ust. 1 powyżej odbywa się w ramach wykupionego abonamentu na aktualizację. Wysokość opłaty z tytułu świadczenia usług określona jest w zamówieniu Użytkownika oraz na fakturze VAT wystawionej przez Spółkę.
- Użytkownik może korzystać z usług, o których mowa w § 2 ust. 1 wyłącznie w sposób zgodny z przeznaczeniem. Użytkownik nie może korzystać z ww. usług w celach sprzecznych z przepisami prawa, w szczególności Użytkownik nie jest uprawniony do korzystania z usług w sposób naruszający poufność informacji lub integralność systemów i narzędzi informatycznych Spółki lub osób trzecich.
- Spółka nie jest zobowiązana do usuwania błędów w Oprogramowaniu lub zakłóceń w jego funkcjonowaniu powstałych przy świadczeniu usług, jeśli wynikają one z działań Użytkownika, w tym w szczególności z jakiejkolwiek próby ingerencji Użytkownika w Oprogramowanie, co do których Użytkownik nie został wyraźnie upoważniony przez Spółkę w ramach świadczenia usług, bądź w dokumentacji Oprogramowania drEryk. Z uwagi na złożony charakter produktów informatycznych Spółka nie odpowiada wobec Użytkownika, bądź jego pacjentów za jakiekolwiek szkody powstałe w związku z korzystaniem z Oprogramowania lub jego obsługą, w tym szkody pośrednie, z wyjątkiem szkody wywołanej z winy umyślnej.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do umieszczania w Oprogramowaniu i jego poszczególnych modułach materiałów promocyjnych, materiałów informacyjnych, kampanii reklamowych,
w dozwolonej prawem formie według swojego wyboru, na co Użytkownik wyraża zgodę.
§ 3. Newsletter
- Warunkiem korzystania z usługi newsletter jest posiadanie przez Użytkownika urządzenia umożliwiającego indywidualne porozumiewanie się na odległość, przy wykorzystaniu transmisji danych, spełniającego następujące minimalne wymagania techniczne:
- dostęp do sieci Internet,
- poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa akceptująca pliki typu cookie,
- posiadanie adresu poczty elektronicznej.
- Umowa o świadczenie usługi newsletter handlowy zostaje zawarta na czas nieoznaczony poprzez kliknięcie przez Użytkownika przycisku „zamawiam newsletter” na podany przez Użytkownika adres e-mail.
- Umowa o świadczenie usługi newsletter techniczny zostaje zawarta z chwilą zawarcia umowy na oprogramowanie drEryk.
- Użytkownik może w każdym czasie dokonać dezaktywacji usługi newsletter:
- newsletter handlowy: klikając w link rezygnacji przesłany na adres e-mail Użytkownika;
- newsletter techniczny: poprzez wysłanie przez Użytkownika wiadomości e-mail na adres serwis@dreryk.pl.
- Spółka potwierdza rozwiązanie umowy na newsletter handlowy/techniczny poprzez przesłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej Użytkownika, z którego wpłynęła rezygnacja.
- Użytkownik może w każdym momencie dokonać ponownego zamówienia usługi newsletter poprzez kliknięcie w link udostępniony na stronie internetowej i/lub poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres serwis@dreryk.pl.
§ 4. Wsparcie techniczne
- Wsparcie Techniczne jest to wsparcie, za pomocą sieci Internet lub telefoniczne, w zakresie usuwania błędów oprogramowania drEryk (dalej: „Oprogramowanie”) lub zakłóceń w jego funkcjonowaniu, jeśli błędy lub brak prawidłowości w funkcjonowaniu Oprogramowania wynikają z winy Spółki.
- Warunkiem korzystania z usługi Wsparcia Technicznego jest posiadanie przez Użytkownika Oprogramowania oraz urządzenia umożliwiającego indywidualne porozumiewanie się na odległość, przy wykorzystaniu transmisji danych, spełniającego następujące minimalne wymagania techniczne:
- procesor: Intel Pentium 4 2GHz*,
- pamięć RAM: 2 GB,
- ilość wolnego miejsca na dysku: 400 MB,
- karta sieciowa,
- karta graficzna obsługująca rozdzielczość: 1440-900,
- system operacyjny: Windows 8,1 Professional/Windows 10 Professional/Windows Server 201
- dostęp do sieci Internet,
- poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa akceptująca pliki typu cookie,
- posiadanie adresu poczty elektronicznej.
- Świadczenie usług Wsparcia Technicznego odbywa się w ramach wykupionego abonamentu na aktualizację.
- Wysokość opłaty z tytułu świadczenia usług Wsparcia Technicznego określona jest w zamówieniu na Oprogramowanie oraz fakturze VAT wystawionej przez Spółkę.
- Usługi Wsparcia Technicznego, za zgodą Użytkownika, mogą być świadczone przez Spółkę z wykorzystaniem narzędzi zdalnego dostępu do komputera Użytkownika.
- Wsparcie Techniczne jest ograniczone do Oprogramowania drEryk udostępnionego Użytkownikowi. Usługi Wsparcia Technicznego nie obejmują sprzętu komputerowego oraz zainstalowanego na nim oprogramowania udostępnianego Użytkownikowi przez inne podmioty, w tym systemów lub usług udostępnionych Klientowi przez NFZ.
- Spółka (Wsparcie Techniczne) nie jest zobowiązana do usuwania błędów Oprogramowania lub zakłóceń w jego funkcjonowaniu, jeśli wynikają one z działań Użytkownika, w tym w szczególności z jakiejkolwiek próby ingerencji Użytkownika w Oprogramowanie, do których Użytkownik nie został wyraźnie upoważniony przez Spółkę w ramach świadczenia usług Wsparcia Technicznego bądź w dokumentacji Oprogramowania.
- Wszelkie czynności Wsparcia Technicznego w zakresie wykraczającym poza wskazanym w ust. 6 zdanie pierwsze, Spółka świadczy za dodatkowym wynagrodzeniem, na podstawie odrębnego zlecenia Użytkownika, zgodnie z udostępnionym Użytkownikowi cennikiem. W takim przypadku konsultant Wsparcia Technicznego kontaktuje się z Klientem/Użytkownikiem za pośrednictwem adresu e-mail, z którego usługa została zamówiona.
- Wycena usługi nie znajdującej się w cenniku, odbywa się na podstawie czasu koniecznego do zrealizowania danej usługi, oszacowanego przez zespół bazodanowy.
- Realizacja odbywa się po przysłaniu przez Klienta akceptacji kosztów przysłanej na adres wsparciegabinet@dreryk.pl.
- Dane kontaktowe dotyczące świadczenia usług Wsparcia Technicznego przez konsultantów Spółka udostępnia na stronie internetowej https://dreryk.pl/wsparcie/gabinet/.
- Użytkownik dokonuje zgłoszenia błędu/zakłócenia w funkcjonowaniu Oprogramowania konsultantowi Wsparcia Technicznego. Każde zgłoszenie Użytkownika zostaje poddane analizie merytorycznej i praktycznej przez konsultanta Wsparcia Technicznego.
- Zgłoszenia Użytkownik dokonuje na adres e-mail: wsparciegabinet@dreryk.pl lub pod numer telefonu wskazany na stronie internetowej https://dreryk.pl/wsparcie/gabinet/. Zgłaszając błąd/zakłócenie Użytkownik powinien:
- podać swój indywidualny numer Użytkownika,
- mieć dostęp do komputera z zainstalowanym oprogramowaniem drEryk,
- opisać w jaki sposób korzystał z oprogramowania drEryk w chwili wystąpienia błędu/zakłócenia,
- podać możliwie najbardziej dokładny opis błędu/zakłócenia, w szczególności sekwencję czynności prowadzących do jego wystąpienia,
- przekazać informację dot. infrastruktury technicznej na jakiej zainstalowane jest oprogramowanie drEryk.
- Konsultant Wsparcia Technicznego rejestruje zgłoszenie Użytkownika nadając zgłoszeniu indywidualny numer referencyjny, odpowiedni priorytet oraz informuje Użytkownika o numerze zgłoszenia.
- Po wykonaniu usługi, konsultant Wsparcia Technicznego przesyła Użytkownikowi informację o realizacji zgłoszenia na wskazany przez Użytkownika adres e-mail.
- Użytkownik jest na bieżąco informowany o aktualnościach oprogramowania za pośrednictwem wskazanego przez Użytkownika adresu e-mail.
- Faktura VAT w formie elektronicznej odpowiada warunkom określonym w art. 106n. ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Użytkownik wyraża zgodę na przesyłanie Faktury VAT w formie elektronicznej na wskazany przez Użytkownika adres e-mail.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do tymczasowego zawieszenia Użytkownikowi dostępu do usług Wsparcia Technicznego i aktualizacji w przypadkach stwierdzenia naruszenia przez Użytkownika warunków umowy lub przepisów prawa polskiego, a także w przypadku stwierdzenia działania na szkodę Usługodawcy. Zawieszenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie zwalnia Użytkownika z obowiązku uiszczania płatności wynikających z umowy.
§ 5. Dane osobowe
- Spółka przetwarza dane osobowe niezbędne do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany lub rozwiązania stosunku prawnego istniejącego między Spółką, a Użytkownikiem na podstawie zawartej umowy oraz na zasadach określonych przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych; RODO).
- Dane osobowe Użytkownika przetwarzane w celu:
- wykonania umowy na Oprogramowanie lub innych usług w postaci modułów Oprogramowania, obejmujących nowe funkcjonalności wykupione przez Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- dostarczenia Użytkownikowi newsletteru (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- świadczenia usługi Wsparcia Technicznego (art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO),
- wykonania obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze lub ze względu na jego uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. c, f RODO),
- poprawy funkcjonalności usług świadczonych z wykorzystaniem Oprogramowania, poprzez prowadzenie zanonimizowanych analiz i statystyk (art. 6 ust. 1 lit. f),
- marketingu produktów lub usług własnych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych osobowych przez Użytkownika jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania może skutkować brakiem możliwości wykonania umowy, dostarczenia przez Spółkę newslettera, brakiem możliwości świadczenia usługi Wsparcia Technicznego lub innych usług, o których mowa w § 2 ust. 1 powyżej.
- Administratorem danych Użytkownika w zakresie usług, o których mowa w § 2 ust. 1 b),c),d) Regulaminu jest: drEryk sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Księdza Józefa Tischnera 8, 30-421 Kraków, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001072683. W ramach świadczenia pozostałych usług, o których mowa w § 2 ust. 1 lit. a) Spółka pełni rolę podmiotu przetwarzającego.
- Użytkownikowi przysługuje prawo żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 6. Reklamacje
- Reklamacje w sprawach dotyczących świadczenia usługi należy składać w formie pisemnej, na adres Spółki: drEryk sp. z o.o., ul. Księdza Józefa Tischnera 8, 30-421 Kraków, z dopiskiem „Reklamacja”.
- Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko, adres pocztowy, adres e-mail Użytkownika, opis przedmiotu reklamacji, w tym określenie żądania oraz jego uzasadnienie oraz podpis osoby składającej reklamację.
- Reklamacje w sprawach dotyczących świadczenia usług należy składać w formie pisemnej, na adres Spółki wskazany w ust. 1 lub na adres poczty elektronicznej: informacja@dreryk.pl, z dopiskiem „Reklamacja”.
- Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko, adres pocztowy, adres e-mail Użytkownika, opis przedmiotu reklamacji, w tym określenie żądania oraz jego uzasadnienie oraz podpis osoby składającej reklamację.
- Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni od ich otrzymania przez Usługodawcę. O decyzji w przedmiocie reklamacji Spółka niezwłocznie zawiadomi składającego reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail podany w zgłoszeniu lub listem poleconym na adres wskazany w reklamacji.
§ 7. Postanowienia końcowe
- Spółka zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu w każdym czasie bez podania przyczyny poprzez zamieszczenie odpowiedniej informacji na stronie internetowej www.dreryk.pl. Korzystanie przez Użytkownika z usług Spółki świadczonych drogą elektroniczną, po wprowadzeniu zmian do Regulaminu, jest równoznaczne z ich akceptacją.
- Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne, nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia i całego niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Wszelkie spory wynikłe na tle stosowania niniejszego Regulaminu rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Spółki.
Załącznik nr 1 – Informacja o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Użytkownika z usług telekomunikacyjnych.
drEryk sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Księdza Józefa Tischnera 8, 30-421 (dalej: „Spółka”), w wykonaniu obowiązku wynikającego z art. 6 pkt 1) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną informuje o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Użytkownika z usług świadczonych drogą elektroniczną. Informacja niniejsza dotyczy zagrożeń, które mogą wystąpić jedynie potencjalne, ale które powinny być brane pod uwagę, pomimo stosowania przez Usługodawcę odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zabezpieczających infrastrukturę Usługodawcy przed nieuprawnionym działaniem osób trzecich.
Do zagrożeń związanych z korzystaniem z usług, w związku z wykorzystaniem sieci Internet należą, w szczególności:
- złośliwe oprogramowanie (ang. malware) – różnego rodzaju aplikacje lub skrypty mające szkodliwe, przestępcze lub złośliwe działanie w stosunku do systemu teleinformatycznego użytkownika sieci, takie jak wirusy, robaki, trojany (konie trojańskie), keyloggery, dialery;
- programy szpiegujące (ang. spyware) – programy śledzące działania użytkownika, które gromadzą informacje o użytkowniku i wysyłają je – zazwyczaj bez jego wiedzy i zgody – autorowi programu;
- spam – niechciane i niezamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie do wielu odbiorców, często zawierające treści o charakterze reklamowym;
- wyłudzanie poufnych informacji osobistych (np. haseł) przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję (ang. phishing);
- włamania do systemu teleinformatycznego użytkownika z użyciem m.in. takich narzędzi hackerskich jak exploit i rootkit.
Użytkownik, aby uniknąć powyższych zagrożeń, powinien zaopatrzyć swój komputer i inne urządzenia elektroniczne, które wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy. Program taki powinien być przez Użytkownika stale aktualizowany. Ochronę przed zagrożeniami związanymi z korzystaniem przez Użytkownika z usług świadczonych drogą elektroniczną zapewniają także: włączona zapora sieciowa (ang. firewall), aktualizacja wszelkiego oprogramowania, nieotwieranie załączników poczty elektronicznej niewiadomego pochodzenia, czytanie okien instalacyjnych aplikacji, a także ich licencji, wyłączenie makr w plikach MS Office nieznanego pochodzenia, regularne całościowe skany systemu programem antywirusowym i antymalware, szyfrowanie transmisji danych, instalacja programów prewencyjnych (wykrywania i zapobiegania włamaniom), używanie oryginalnego systemu i aplikacji, pochodzących z legalnego źródła.
W celu minimalizacji ryzyka i podniesienia poziomu bezpieczeństwa Użytkownik powinien objąć właściwą ochroną sprzęt i urządzenia, z których korzysta w związku ze świadczeniem usług na jego rzecz, w szczególności poprzez wprowadzenie odpowiednich mechanizmów kontroli dostępu do urządzeń, ochronę danych służących do uwierzytelnienia dostępu, instalację oprogramowania antywirusowego, posiadanie aktualnego systemu operacyjnego, a także podłączanie urządzeń wyłącznie do wiarygodnych sieci komputerowych.
Usługodawca zastrzega jednocześnie, że niniejszy Załącznik nie stanowi rekomendacji, a ma wyłącznie charakter informacyjny z uwagi na brak obiektywnej możliwości dokładnego określenia rodzajów zagrożeń związanych z korzystaniem przez Użytkownika z usług. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że występowanie określonego rodzaju zagrożenia zależy od indywidualnego przypadku oraz sprzętu, z którego korzysta Użytkownik w ramach świadczonych usług.