Aktualizacja 10.20 drEryk Gabinet dostępna – poznaj szczegóły
Lista wprowadzonych zmian w najnowszej wersji drEryk Gabinet.
1. Wprowadziliśmy możliwość wysłania ankiety “Moje zdrowie” bezpośrednio w programie.
Funkcjonalność dostępna wyłącznie dla użytkowników posiadających wykupioną licencję na moduł „Moje zdrowie”.
Funkcjonalność dostępna:
- w oknie głównym Moje zdrowie, w którym dodano nową opcję “Wypełnij ankietę”

- w oknie wizyty lekarskiej (lekarz POZ) – sekcja Druki – Ankieta Moje zdrowie

- w oknie wizyty pielęgniarskiej – sekcja Druki – Ankieta Moje zdrowie

Po kliknięciu w button “Ankieta Moje Zdrowie”, zostanie zaprezentowana definicja ankiety dla pacjenta pobrana z P1

lub Podsumowanie ankiety, jeżeli ankieta była już wypełniona przez pacjenta.
Po wprowadzeniu odpowiedzi pacjenta i przesłaniu ankiety do P1 za pomocą opcji “Aktualizuj” zaprezentowany zostanie widok “Podsumowania ankiety”, w którym istnieje możliwość:
- Usunięcia odpowiedzi
- Zaakceptowania i wystawienia zlecenia na pobranie badań
- Tylko zaakceptowania lub Odrzucenia ankiety lub Zamknięcia okna bez wprowadzania zmian.

Po kliknięciu w button “Zaakceptuj i wystaw zlecenie” w widoku wizyty, zostanie otwarte okno wystawiania “Skierowania na badania analityczne”, w którym wszystkie badania z Podsumowania ankiety będą domyślnie wybrane.

2. Wprowadziliśmy usprawnienia w Rozliczenia Usług Prywatnych – rozliczanie instytucji.
Wdrożono trzecią część zmian w module Rozliczeń Usług Prywatnych dotyczącą pakietów usług dla instytucji. Wprowadzone zmiany zawierają między innymi:
- usprawnienia w definiowaniu zasad rozliczeniowych pakietów usług dla instytucji,
- możliwość określenia personelu realizującego usługi z pakietu instytucji,
- możliwość przypisania wybranego pakietu usług instytucji do pacjenta instytucji,
- usprawnienia rozliczania pakietów usług dedykowanych dla instytucji,
- usprawnienia rozliczania płatności instytucji.
Wraz z wersją udostępniony zostanie ebook „Zmiany w module Rozliczenia usług prywatnych. Etap III” opisujący wprowadzone zmiany.
3. Wprowadziliśmy obsługę MFA dla systemu eWUŚ.
W odpowiedzi na wymagania oraz Komunikat NFZ wprowadzono obsługę uwierzytelnienia wieloskładnikowego dla systemu eWUŚ. Dla Państwa komfortu wprowadzono dwie metody obsługi procesu: ręczną oraz zautomatyzowaną.
Obsługa ręczna:
Przy odpytywaniu systemu eWUŚ, jeżeli wymagane jest uwierzytelnienie, oprogramowanie wyświetli okno do wprowadzenia 6-cyfrowego kodu (tokenu).

Obsługa automatyczna:
W ustawieniach konta, w sekcji Identyfikator NFZ, zostało dodane pole Sekret (klucz), które konfigurowane jest indywidualnie dla każdego użytkownika.
To pole należy uzupełnić kluczem wygenerowanym przez Portal SZOI / Portal Świadczeniodawcy. Klucz można znaleźć:
-> Dla SZOI pod ścieżką: System > Uwierzytelnienie wieloskładnikowe > Rejestracja aplikacji > klucz (UWAGA: Możliwość podejrzenia klucza jest tylko w trakcie rejestracji. Jeżeli konto ma już skonfigurowane uwierzytelnienie wieloskładnikowe konieczne będzie usunięcie aktualnych ustawień i ponowna konfiguracja uwierzytelniania. Jednoczesne wykorzystanie klucza, do logowania ręcznego w aplikacji internetowej oraz do logowania automatycznego przy wykorzystaniu aplikacji Gabinet drEryk, nie generuje problemów.
-> Dla Portalu Świadczeniodawcy pod ścieżka: Administracja i opcje > pokaż więcej… > Uwierzytelnianie wieloskładnikowe (MFA) > Kod QR > Dodaj konto ręcznie > Sekret
Wygląd przykładowego klucza: H6QTW4TJIOC3IWLKVSF5O7PF2H7FC3IWLKVSF5O7PF2H7FAM5F

Na podstawie wprowadzonego klucza system automatycznie generuje 6-cyfrowy kod uwierzytelnienia i przesyła go do systemu eWUŚ podczas nawiązywania komunikacji.
W odpowiedzi na wymagania NFZ uwierzytelnienie wieloskładnikowe dla eWUŚ będzie automatycznie włączone oraz obowiązkowe w systemie drEryk Gabinet od daty 17.11.2025. Możliwość skonfigurowania obsługi automatycznej opisanej powyżej będzie dostępna od razu po aktualizacji do wersji 10.20, także przed datą 17.11.2025.
4. Dodaliśmy opcję Zapisu/Edycji draftu wydruków z Kreatora wydruków.
Funkcjonalność dostępna wyłącznie dla użytkowników posiadających wykupioną licencję na moduł “Kreator wydruków”.
W trakcie uzupełniania druku z Kreatora wydruków, dodano możliwość zapisu “szkicu” przygotowanego dokumentu w celu późniejszego uzupełnienia.
Zapis działa w obrębie jednej wizyty.
W tym celu dodano dwa nowe buttony “Zapisz” oraz “Edytuj”.

Po wybraniu opcji: “Zapisz” w trakcie uzupełniania formularza, zostanie on zapisany i widoczny w oknie: “Druki wystawione na bieżącej wizycie”

Po ponownym przejściu do druki „Druki z kreatora wydruków” za pomocą opcji “Edytuj” będzie można otworzyć dokument w celu jego uzupełnienia.
W przypadku gdy zapisany szablon, nie zostanie zatwierdzony, to podczas zatwierdzania wizyty pojawi się ostrzeżenie

W przypadku Zamknięcia wizyty bez zatwierdzenia, przygotowany szablon zostanie zapisany i możliwy do dalszej edycji.
5. Dodaliśmy możliwość określenia widoczności kolumn w widoku zarejestrowanych użytkowników dla każdego pracownika indywidualnie.
Każdy użytkownik systemu, ma możliwość zdefiniowania własnej konfiguracji widoczności kolumn na widoku “Zarejestrowani pacjenci”.


6. Wprowadziliśmy pierwsze usprawnienia wybrane przez Państwa w projekcie IDEA 1/2025:
- Dodaliśmy dodatkową kolumnę w oknie leków przewlekłych z datą ostatniego wypisania leku.

- Dodaliśmy możliwość wyszukiwania z P1 informacji o zarejestrowanych szczepieniach w e-kartach szczepień do okna „Kalendarz szczepień i lista podanych surowic”.

- Dodaliśmy możliwość podglądu notatki/komentarza do okna wystawiania recept.

- Dodaliśmy do wydruków: “Zalecenia” oraz “Zalecenia i leki stałe” dane wprowadzone jako „Informacja dla pacjenta” z wystawionej eRecepty.

- Dodaliśmy możliwość ręcznego wysłania SMS do jednej lub kilku wybranych osób w Kampanii SMS.
Techniczne / inne
- Wyeliminowaliśmy problem podczas przyjmowania e-Skierowania do realizacji.
- Dodaliśmy możliwość wyraportowania identyfikatora ankiety w wizytach pielęgniarskich.
- Poprawiliśmy prezentację jednostki dawkowania w oknie leków przewlekłych.
- Dodaliśmy możliwość określenia daty wystawienia dla druku zaświadczenia OL-9 N-14.
- Poprawiliśmy przekazywanie daty wystawienia oraz numeru legitymacji emeryta/rencisty w raporcie SWIAD.




