Wróć
Aktualizacja

Aktualizacja drEryk Gabinet 10.20

Aktualizacja 10.20 drEryk Gabinet dostępna – poznaj szczegóły

Lista wprowadzonych zmian w najnowszej wersji drEryk Gabinet.  

1. Wprowadziliśmy możliwość wysłania ankiety “Moje zdrowie” bezpośrednio w programie. 

Funkcjonalność dostępna wyłącznie dla użytkowników posiadających wykupioną licencję na moduł „Moje zdrowie”. 

Funkcjonalność dostępna: 

  • w oknie głównym Moje zdrowie, w którym dodano nową opcję “Wypełnij ankietę” 
  • w oknie wizyty lekarskiej (lekarz POZ) – sekcja Druki – Ankieta Moje zdrowie 
  • w oknie wizyty pielęgniarskiej – sekcja Druki – Ankieta Moje zdrowie 

Po kliknięciu w button “Ankieta Moje Zdrowie”, zostanie zaprezentowana definicja ankiety dla pacjenta pobrana z P1 

lub Podsumowanie ankiety, jeżeli ankieta była już wypełniona przez pacjenta. 

Po wprowadzeniu odpowiedzi pacjenta i przesłaniu ankiety do P1 za pomocą opcji “Aktualizuj” zaprezentowany zostanie widok “Podsumowania ankiety”, w którym istnieje możliwość:  

  • Usunięcia odpowiedzi 
  • Zaakceptowania i wystawienia zlecenia na pobranie badań 
  • Tylko zaakceptowania lub Odrzucenia ankiety lub Zamknięcia okna bez wprowadzania zmian. 

Po kliknięciu w button “Zaakceptuj i wystaw zlecenie” w widoku wizyty, zostanie otwarte okno wystawiania “Skierowania na badania analityczne”, w którym wszystkie badania z Podsumowania ankiety będą domyślnie wybrane. 

2. Wprowadziliśmy usprawnienia w Rozliczenia Usług Prywatnych – rozliczanie instytucji. 

Wdrożono trzecią część zmian w module Rozliczeń Usług Prywatnych dotyczącą pakietów usług dla instytucji. Wprowadzone zmiany zawierają między innymi: 

  • usprawnienia w definiowaniu zasad rozliczeniowych pakietów usług dla instytucji, 
  • możliwość określenia personelu realizującego usługi z pakietu instytucji, 
  • możliwość przypisania wybranego pakietu usług instytucji do pacjenta instytucji, 
  • usprawnienia rozliczania pakietów usług dedykowanych dla instytucji, 
  • usprawnienia rozliczania płatności instytucji.  

Wraz z wersją udostępniony zostanie ebook „Zmiany w module Rozliczenia usług prywatnych. Etap III” opisujący wprowadzone zmiany. 

3. Wprowadziliśmy obsługę MFA dla systemu eWUŚ. 

W odpowiedzi na wymagania oraz Komunikat NFZ wprowadzono obsługę uwierzytelnienia wieloskładnikowego dla systemu eWUŚ. Dla Państwa komfortu wprowadzono dwie metody obsługi procesu: ręczną oraz zautomatyzowaną.  

Obsługa ręczna:  

Przy odpytywaniu systemu eWUŚ, jeżeli wymagane jest uwierzytelnienie, oprogramowanie wyświetli okno do wprowadzenia 6-cyfrowego kodu (tokenu).  

Obsługa automatyczna:  

 
W ustawieniach konta, w sekcji Identyfikator NFZ, zostało dodane pole Sekret (klucz), które konfigurowane jest indywidualnie dla każdego użytkownika.  

To pole należy uzupełnić kluczem wygenerowanym przez Portal SZOI / Portal Świadczeniodawcy. Klucz można znaleźć: 

-> Dla SZOI pod ścieżką: System > Uwierzytelnienie wieloskładnikowe > Rejestracja aplikacji > klucz (UWAGA: Możliwość podejrzenia klucza jest tylko w trakcie rejestracji. Jeżeli konto ma już skonfigurowane uwierzytelnienie wieloskładnikowe konieczne będzie usunięcie aktualnych ustawień i ponowna konfiguracja uwierzytelniania. Jednoczesne wykorzystanie klucza, do logowania ręcznego w aplikacji internetowej oraz do logowania automatycznego przy wykorzystaniu aplikacji Gabinet drEryk, nie generuje problemów. 

-> Dla Portalu Świadczeniodawcy pod ścieżka: Administracja i opcje > pokaż więcej… > Uwierzytelnianie wieloskładnikowe (MFA) > Kod QR > Dodaj konto ręcznie > Sekret  

Wygląd przykładowego klucza: H6QTW4TJIOC3IWLKVSF5O7PF2H7FC3IWLKVSF5O7PF2H7FAM5F 

Na podstawie wprowadzonego klucza system automatycznie generuje 6-cyfrowy kod uwierzytelnienia i przesyła go do systemu eWUŚ podczas nawiązywania komunikacji.  

W odpowiedzi na wymagania NFZ uwierzytelnienie wieloskładnikowe dla eWUŚ będzie automatycznie włączone oraz obowiązkowe w systemie drEryk Gabinet od daty 17.11.2025. Możliwość skonfigurowania obsługi automatycznej opisanej powyżej będzie dostępna od razu po aktualizacji do wersji 10.20, także przed datą 17.11.2025. 


4. Dodaliśmy opcję Zapisu/Edycji draftu wydruków z Kreatora wydruków. 

Funkcjonalność dostępna wyłącznie dla użytkowników posiadających wykupioną licencję na moduł “Kreator wydruków”. 

W trakcie uzupełniania druku z Kreatora wydruków, dodano możliwość zapisu “szkicu” przygotowanego dokumentu w celu późniejszego uzupełnienia. 

Zapis działa w obrębie jednej wizyty. 

W tym celu dodano dwa nowe buttony “Zapisz” oraz “Edytuj”. 

Po wybraniu opcji: “Zapisz” w trakcie uzupełniania formularza, zostanie on zapisany i widoczny w oknie: “Druki wystawione na bieżącej wizycie” 

Po ponownym przejściu do druki „Druki z kreatora wydruków” za pomocą opcji “Edytuj” będzie można otworzyć dokument w celu jego uzupełnienia. 

W przypadku gdy zapisany szablon, nie zostanie zatwierdzony, to podczas zatwierdzania wizyty pojawi się ostrzeżenie  

W przypadku Zamknięcia wizyty bez zatwierdzenia, przygotowany szablon zostanie zapisany i możliwy do dalszej edycji. 

5. Dodaliśmy możliwość określenia widoczności kolumn w widoku zarejestrowanych użytkowników dla każdego pracownika indywidualnie. 

Każdy użytkownik systemu, ma możliwość zdefiniowania własnej konfiguracji widoczności kolumn na widoku “Zarejestrowani pacjenci”. 

6. Wprowadziliśmy pierwsze usprawnienia wybrane przez Państwa w projekcie IDEA 1/2025: 

  • Dodaliśmy dodatkową kolumnę w oknie leków przewlekłych z datą ostatniego wypisania leku. 
  • Dodaliśmy możliwość wyszukiwania z P1 informacji o zarejestrowanych szczepieniach w e-kartach szczepień do okna „Kalendarz szczepień i lista podanych surowic”. 
  • Dodaliśmy możliwość podglądu notatki/komentarza do okna wystawiania recept. 
  • Dodaliśmy do wydruków: “Zalecenia” oraz “Zalecenia i leki stałe” dane wprowadzone jako „Informacja dla pacjenta” z wystawionej eRecepty. 
  • Dodaliśmy możliwość ręcznego wysłania SMS do jednej lub kilku wybranych osób w Kampanii SMS. 

Techniczne / inne  

  1. Wyeliminowaliśmy problem podczas przyjmowania e-Skierowania do realizacji. 
  1. Dodaliśmy możliwość wyraportowania identyfikatora ankiety w wizytach pielęgniarskich. 
  1. Poprawiliśmy prezentację jednostki dawkowania w oknie leków przewlekłych. 
  1. Dodaliśmy możliwość określenia daty wystawienia dla druku zaświadczenia OL-9 N-14. 
  1. Poprawiliśmy przekazywanie daty wystawienia oraz numeru legitymacji emeryta/rencisty w raporcie SWIAD. 
Aplikacja korzysta z plików cookie. Klikając „Zaakceptuj”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookies na swoim urządzeniu w celu sprawnego działania serwisu oraz analizy korzystania z serwisu. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności oraz po kliknięciu w „Dostosuj”