Nowe produkty jednostkowe w raporcie SWIAD dla Pacjentów z COVID – jak zaraportować?
Drodzy Użytkownicy! Poniżej przedstawiamy instrukcję krok po kroku, w której dowiecie się jak zaraportować nowe produkty jednostkowe w raporcie SWIAD dla Pacjentów z COVID w programie drEryk Gabinet.
1. Zaczytaj umowę z nowymi produktami jednostkowymi. Umowę udostępni Narodowy Fundusz Zdrowia.
- Umowę zaczytaj z poziomu Kierownika Medycznego: Umowy / Importuj umowę.
- System NFZ doda do umowy nowe produkty jednostkowe.
- Każdemu lekarzowi przyjmującemu w ramach POZ dodaj z poziomu KM komórkę umowy COVID (Zaznaczamy pracownika na liście/Edytuj Dane/Komórki pracownika).
2. Zatwierdź wizytę lekarską na umowie COVID.
- Podczas zatwierdzania wizyty lekarskiej pamiętaj o tym, aby zatwierdzić ją na dobrej komórce.
- Podczas zatwierdzania wizyty na umowie POZ, na której główną przyczyną wizyty będzie rozpoznanie U07, ale komórką będzie umowa inna niż COVID – wówczas otrzymasz komunikat:
„Wizyta z rozpoznaniem U07.1 może być dodatkowo finansowana. Aby ją uwzględnić w rozliczeniu, upewnij się zatwierdzisz wizytę na komórce z umowy COVID”. Czy chcesz dokonać zmiany komórki ? TAK/NIE„
3. Następnie, przed wykonaniem raportu koniecznie wykonaj Zmiany Komórek w programie drEryk Gabinet (dla świadczeń udzielonych przez lekarza od 01.03.2021).
- Z poziomu Kierownika Medycznego wybierz:
Raporty i Statystyki/Korekta Raportów/Zmiana Komórek.
- Jeśli chcesz dokonać hurtowej aktualizacji produktów jednostkowych to wybierz „Aktualizacja produktów jednostkowych dla umowy COVID po 01.03.2021.
4. Wykonaj raport SWIAD – jeden dla Świadczeń POZ, drugi dla świadczeń COVID
- Jeżeli podczas generowania raportu pojawi się komunikat:
„Wizyta dla pacjenta może zostać dodatkowo rozliczona na umowie COVID. Aby dokonać zmiany komórki można skorzystać z opcji „Zmiana komórek” w panelu korekt i ponownie wygenerować raport”.
- Podsumowując: należy dokonać zmiany komórek oraz ponownie wygenerować raport.
Jakie produkty jednostkowe zostaną zawarte w raporcie SWIAD?
Nowe produkty, które należy raportować w raporcie SWIAD dla Pacjentów z potwierdzonym COVID:
1. Wizyta zatwierdzona na umowie COVID, oznaczona jako Porada telefoniczna/mailowa:
- Produkt kontraktowy: 19.4119.101.02 Teleporada lekarska na rzecz Pacjenta z dodatnim wynikiem testu diagnostycznego w kierunku SARSCoV-2 (SWIAD).
- Produkt jednostkowy: 5.62.01.0000011 Teleporada lekarska na rzecz Pacjenta z dodatnim wynikiem testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2.
2. Wizyta zatwierdzona na umowie COVID, oznaczona jako Wizyta oraz podczas rejestracji wybrano Rodzaj wizyty: „Ambulatoryjna”:
- Produkt kontraktowy: 19.4119.102.02 Porada lekarska na rzecz Pacjenta z dodatnim wynikiem testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2 (SWIAD),
- Produkt jednostkowy: 5.62.01.0000012 Porada lekarska na rzecz Pacjenta z dodatnim wynikiem testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2.
3. Wizyta zatwierdzona na umowie COVID, oznaczona jako Wizyta oraz podczas rejestracji wybrano Rodzaj wizyty:”Domowa”:
- Produkt kontraktowy: 19.4119.103.02 Lekarska wizyta domowa na rzecz Pacjenta z
dodatnim wynikiem testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2 (SWIAD) - Produkt jednostkowy: 5.62.01.0000013 Lekarska wizyta domowa na rzecz Pacjenta
z dodatnim wynikiem testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2
Ważne informacje dotyczące Aktualizacji produktów jednostkowych dla umowy COVID po 01.03.2021:
- Aktualizacji komórek możesz dokonać tylko i wyłącznie dla wizyt przeprowadzonych 01.03.2021.
- Ponadto, możesz przepisać tylko wizyty, na których głównym rozpoznaniem jest U07.1 COVID-19, Wirus zidentyfikowany.
- Przepisanie produktów jest możliwe tylko z umowy POZ na umowę COVID posiadającą powyższe produkty.