Aktualizacja 9.21 drEryk Gabinet dostępna – poznaj zalety aktualizowania
Po więcej informacji na temat wprowadzonych zmian zapraszamy poniżej.
Lista wprowadzonych zmian w najnowszej wersji drEryk Gabinet.
1.Usprawniono proces udostępniania dokumentacji medycznej przedstawicielowi ustawowemu.
W oknie Informacja o udostępnieniu danych (dostępne z dwóch miejsc- Drukuj dokumentację medyczną i Drukuj dokumentacje fizjoterapeutyczną)
Dodaliśmy opcję: „przedstawiciel ustawowy (np. Opiekun)”
- Po wyborze tej opcji pojawi się okno: Wybór przedstawiciela ustawowego
- Na liście pojawiają się dane przedstawicieli ustawowych:
Okno zawiera trzy kolumny:
- Dane przedstawiciela ustawowego – wyświetlają się pakiet danych wybranego w kolejnym oknie pacjenta – Imię, Nazwisko i PESEL lub Imię, Nazwisko i Adres
- Rodzaj – zawiera informacje o specyficznym rodzaju przedstawiciela ustawowego,
- Data wpisu – zawiera datę oznaczenia danej osoby jako przedstawiciel ustawowy:
- w przypadku oznaczenia w kartotece – data oznaczenia w kartotece,
- w przypadku wpisu jednorazowego w oknie wyboru przedstawiciela ustawowego – datę tego wpisu,
- Okno „Dodawanie przedstawiciela ustawowego”:
- do wyboru pozycja z listy rozwijalnej ” Rodzaj”, dostępne pozycje:
- rodzic,
- opiekun prawny,
- inny przedstawiciel ustawowy
- do wyboru pozycja z listy rozwijalnej ” Rodzaj”, dostępne pozycje:
- Pola Nazwisko i Imię, PESEL, Adres i Telefon – działanie tych pól analogiczne jak w przypadku okna: „Upoważnienia i oświadczenia” z zachowaniem zasady, że obowiązkowe do wprowadzenia jest imię i nazwisko oraz PESEL zamiennie lub łącznie z adresem zamieszkania (to znaczy może być wypełnione: Imię i nazwisko, Pesel lub Imię i Nazwisko, Adres lub Imię i Nazwisko, PESEL, Adres.
- Dane dodane w powyższym oknie nie skutkują wpisaniem pacjenta do kartoteki.
- Dodatkowo, w oknie Informacja o udostępnieniu danych, w opcji „Podstawa udostępnienia” do listy rozwijalnej dodana została pozycja : Art. 26 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Pole opisowe dostępne jest dostępne dla każdej wybranej pozycji z listy podstawy udostępniania.
2.Do wydruku zaleceń dodano informację o wystawionym eZla.
Do wydruku zaleceń (Zalecenia oraz Zalecenia i leki stałe) dodano informacje o wystawionym podczas wizyty eZLA .
Informację dodaliśmy na dole zaleceń.
3.Dodano nowe grupy zawodowe oraz obsługę uprawnienia dodatkowego dla osoby ze świadczeniem kompensacyjnym.
Zgodnie z projektem:
https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//516/12379400/13022952/13022953/dokument650261.pdf
Wprowadzono zmiany co skutkowało rozszerzeniem listy grup zawodowych o dodatkowe grupy:
- pedagog
- psychoterapeuta dzieci i młodzieży
Nowe uprawnienie „Osoba ze świadczeniem kompensacyjnym” – Osoba z takim uprawnieniem ma prawo do świadczeń poza kolejnością. Kod : 47C15
Nowy rodzaj dokumentu
” Zaświadczenie potwierdzającego następstwa zdrowotne”
automatycznie zostaje wybrane gdy wybrano uprawnienie „Osoba ze świadczeniem kompensacyjnym”
4.Wyeliminowano problem z aktualizacją danych użytkowników w przypadku gdy certyfikat stracił ważność.
5.Usprawniono wybór pozycji słownikowych w formularzu IPOM.
W formularzu IPOM, dla sekcji Inne zalecenia i postępowanie niefarmakologiczne oraz w słowniku Informacje dodatkowe, drEryk będzie pamiętać wybór użytkownika po ponownym wejściu do słownika.
Raz wybrane pola wyboru będą stale zaznaczone przy ponownym wyborze ze słownika.
6.Wyeliminowano problem z wejściem do panelu porad kardiologicznych w panelu koordynatora.
7.Poprawiono filtrowanie statusu zlecenia w płatnościach pacjenta.
Poprawiono algorytm filtrowania dla statusu zlecenia w module usług prywatnych.
8.Poprawiono import wyników badań z pliku.
9.Poprawiono tworzenie statystyk w Module statystyk.
10.Dodano możliwość wyłączenia algorytmu, który wiąże typ wizyty z rozpoznaniem.