Aktualizacja 9.29 drEryk Gabinet dostępna – poznaj szczegóły
1. Wprowadzono możliwość tworzenia i wysyłki do pacjentów Kampanii SMS.
Dla wszystkich klientów posiadających moduł Powiadomień SMS udostępniliśmy NOWOŚĆ Kampania SMS.
Funkcjonalność pozwala utrzymywać stały kontakt z pacjentem, dzięki którym podnosimy poziom zaufania do placówki lekarskiej. Wysyłanie informacji w formie powiadomień jest jedną z najskuteczniejszych form kontaktu z klientem. Możliwość tworzenia własnych treści i kierowania ich do wybranych grup odbiorców daje placówce okazję do prowadzenia różnorodnych akcji informacyjnych i promocyjnych. Jest to jeden z elementów budowania wizerunku nowoczesnej placówki.
Korzystaj z Kampanii SMS, aby informować pacjentów o ważnych tematach:
- Wyślij informacje, gdy zbliża się termin badania.
- Powiadamiaj o nowej usłudze lub programie profilaktycznym.
- Informuj o zmianach godzin otwarcia lub dniach wolnych.
- Wysyłaj pacjentom wskazówki dotyczące ich zdrowia.
Domyślnie nowa funkcjonalność Kampania SMS jest włączona dla wszystkich użytkowników posiadających wykupiony moduł Powiadomienia SMS.
Konfiguracja Kampanii SMS
Administrator podczas pierwszego zalogowania się do systemu po aktualizacji do najnowszej wersji otrzyma poniższy komunikat informujący o nowości oraz zakresie jaki można przez niego realizować.
Z poziomu powiadomienia będzie mógł dokonać zmian w domyślnej konfiguracji pod swoją placówkę i na przykład ograniczyć możliwość wysyłania powiadomień Kampanii SMS dla Dodatkowego Administratora lub Pracownika rejestracji.
Powyższa konfiguracja jest także dostępna po przejściu do konfiguracji System > Ustawienia > Kontrola pacjentów, gdzie istnieje możliwość wyłączenia globalnie opcji Kampanii SMS oraz wyłączenia Informowania podczas rejestracji pacjenta, że wskazany pacjent nie ma dodanego powiadomienia Kampania SMS w swoich danych.
Dodatkowo pojawiła się opcja Włącz wszystkim, dzięki której Administrator placówki może hurtowo uruchomić wszystkim pacjentom dodanie takiej opcji w powiadomieniach. Ta opcja idealnie sprawdzi się w sytuacji kiedy pacjenci wraz z podpisem zgód w placówce otrzymują do podpisu i zgadzają się na wysyłanie komunikacji marketingowej za pośrednictwem SMS przez placówkę.
W związku z nową funkcjonalnością w Konfiguracji dostępu > Dostęp użytkowników pojawiła się dodatkowa kolumna Kampania SMS, która pozwala wyłączyć lub włączyć dostęp do możliwości tworzenia Kampanii SMS poszczególnym użytkownikom.
W dodatkowych informacjach pacjenta w sekcji Wiadomości SMS do pacjenta pojawił się nowy element Kampania SMS.
Pozwala ona określić czy pacjent wyraża zgodę na wysyłkę przez placówkę do niego powiadomienia SMS z Kampanii SMS.
Jeżeli już w tej chwili w placówce pacjent otrzymuje do podpisu zgodę na taką komunikację z placówką można będzie zaznaczyć taką opcję w danych pacjenta. Jeżeli nie, placówka może utworzyć taki dokument i zachować w danych pacjenta.
Dzięki możliwości tworzenia dowolnych druków za pomocą modułu Kreator Wydruków można przygotować druk: Zgoda na wysyłanie komunikacji marketingowej za pośrednictwem SMS przez placówkę.
Funkcyjność tworzenia Kampanii SMS
W produkcie pojawiła się nowa ikona, która umożliwia stworzenie od podstaw Kampanii SMS dopasowanej do potrzeb placówki.
Nowa funkcjonalność pozwala wysłać do określonej grupy pacjentów powiadomienie SMS o określonej treści. Funkcjonalność składa się z kilku elementów jak:
- Parametry wyszukiwania
- Informacje o podsumowaniu
- Treść wiadomości i termin wysyłki
- Oraz Zapisane szablony
W elemencie parametry wyszukiwania określamy pacjentów, do których chcemy wysłać powiadomienie z Kampanii SMS. Do wyboru mamy szereg filtrów, które po określeniu wybierają pacjentów spełniających wybrane kryteria.
W elemencie podsumowanie otrzymamy informację o liczbie pacjentów spełniających wybrane kryteria w parametrach wyszukiwania.
Możemy zweryfikować jaka liczba SMS do pacjentów zostanie wysłana, oraz jaka liczba pacjentów nie zakwalifikowała się do wysyłki określonej Kampanii SMS ze względu na brak zgody w danych pacjenta lub braku numeru telefonu komórkowego.
W elemencie treść wiadomości należy wprowadzić treść powiadomienia SMS, które ma zostać wysłane do wybranej grupy pacjentów.
Dodatkowe informacje istotne przy wypełnianiu treści powiadomienia:
- W przypadku powiadomienia SMS wiadomość zostanie wysłana bez polskich znaków!
- Wszystkie znaki nowej linii (ENTER) zostaną zamienione na znaki odstępu (spacji)
- Maksymalna długość wiadomości wynosi 918 znaków
Dodatkowo domyślnie zostały stworzone szablony kampanii SMS, z których mogą Państwo skorzystać.
Można wykorzystać je jako podstawę swoich kampanii. Na pewno pomogą w przygotowaniu podstawowych informacji jakie chcemy przekazać do pacjenta.
Aby skorzystać z wybranych szablonów należy zaznaczyć szablon nas interesujący oraz kliknąć wczytaj szablon. Na tej podstawie można wybrać docelową grupę, która nas interesuje oraz dopasować treść do komunikacji jaka występuje u Państwa w placówce.
Planujemy rozwijać funkcjonalność o kolejne elementy dodatkowo wpływające na lepsze zarządzanie komunikacją z pacjentami. W najbliższych planach jest wdrożenie możliwości zapisania wybranej Kampanii SMS jako szablon oraz lista pacjentów, do których kierujemy Kampanię SMS.
Jeżeli nie posiadasz modułu Powiadomienia SMS zgłoś się do swojego Area Managera lub zadzwoń pod numer Infolinii: (+48) 12 380 08 84
2. Do badań analitycznych dodano informację o kodzie badania i jego parametrach oraz umożliwiono wyszukiwanie badań po kodach erLab.
Podczas wprowadzania wyników badań analitycznych lub wystawiania skierowania można w szybki sposób podejrzeć dla konkretnego badania jego procedurę ICD9, kod badania erLab oraz dostępne parametry.
Informacje wyświetlają się w dymku informacyjnym, po najechaniu na wybraną nazwę badania.
Nowe informacje dostępne są z poziomu:
- Okna wprowadzania wyników badań
- Okna wystawionych skierowań na badania analityczne
- Norm badań z poziomu Administratora oraz
- Listy badań definiowanych dla laboratorium analitycznego
Dodatkowo dla ułatwienia wyszukiwania konkretnego badania dodano możliwość wyszukiwania badania po kodzie badania.
3. Dodano możliwość określenia ilości prób wysyłki zdarzenia medycznego dla zleceń erLab.
Aby umożliwić szybsze przekazanie skierowania do Laboratorium wprowadziliśmy możliwość określenia, czy dla danego Laboratorium, z którym placówka współpracuje chcemy przesyłać dane Zdarzenia Medycznego.
Opcja dostępna jest z poziomu Administratora: System > Ustawienia > Laboratorium
Opcja ta jest domyślnie zaznaczona dla wszystkich Laboratorium, które posiada placówka.
Dodatkowo wprowadzona została nowa opcja Wyślij skierowanie bez id Zdarzenia Medycznego po określonej ilości nieudanych prób rejestracji. Domyślnie wartość nie jest wybrana.
Aby wprowadzić zmiany należy zaznaczyć opcję i wybrać odpowiednią ilość prób, która będzie dla placówki zadowalająca.
W sytuacji kiedy System P1 nie będzie mógł zarejestrować Zdarzenia Medycznego np. po 3 próbach rejestracji skierowanie na badania analityczne lub diagnostyczne zostanie wysłane niezwłocznie do laboratorium. Nie będzie oczekiwało na wcześniejszą rejestracje w Systemie P1.
4. Rozszerzono okno weryfikacji deklaracji o możliwość filtrowania po komórce, do której złożona jest deklaracja.
W oknie wyniku weryfikacji raportu deklaracji rozszerzona została możliwość filtrowania po komórce oraz pojawiła się nowa kolumna Komórka.
Filtr komórka pozwala na wybór wielu komórek do zestawienia.
Wyświetlane są wszystkie komórki, do których przypisane są deklaracje dla wybranej umowy.
Informacja ta została uwzględniona również w eksporcie tych danych i na wydruku.
5. Umożliwiono raportowanie szczepień wykonanych u pacjentów z tytułem uprawnienia UKR.
Umożliwiliśmy raportowanie wizyty o rodzaju szczepienie obowiązkowe lub szczepienie zalecane z produktem jednostkowym 5.01.00.0000046 – porada lekarska udzielona osobie spoza listy świadczeniobiorców zamieszkałej na terenie tego samego województwa ale poza gminą własną i sąsiadującymi z tym miejscem lub osobie spoza listy świadczeniobiorców zamieszkałej na terenie innego województwa.
6. Do okna korygowania wizyt, dodano możliwość podglądu statusu weryfikacji eWUŚ pacjenta w dniu wizyty.
7. Techniczne/Inne
- Dodano weryfikację dla braku produktu jednostkowego porady kompleksowej dla wizyt na których wystawiono IPOM.