Wideokonsultacja – instrukcja dla pacjenta

Wymagania:

 

Dostęp do kamery i mikrofonu. 

Aktualna wersja przeglądarki: Google Chrome  

Poniżej linki do pobrania przeglądarki chrome w wersji na komputer i urządzenia mobilne (Android):

 

 

Pacjent łączy się z lekarzem za pośrednictwem linku, który otrzyma od lekarza na adres mailowy.

Link inicjujący połączenie jest wysłany do pacjenta 15 minut przed umówioną wizytą i/lub jeśli lekarz samodzielnie rejestruje wizytę  –  po kliknięciu przez lekarza w przycisk wideokonsultacja (na e-mail wpisany w zakładce “Dane osobowe pacjenta”).

Pacjent w celu połączenia się z lekarzem klika w zieloną słuchawkę na dole ekranu (1).
Lekarz w celu połączenia się z pacjentem klika w zieloną słuchawkę na dole ekranu (1). 

Jeśli wszystkie wymagania zostaną spełnione, to zarówno lekarz jak i pacjent będą widzieli się na całym ekranie (2). 

W prawym dolnym rogu widnieje podgląd z własnej kamerki (4). 

W trakcie wideokonsultacji istnieje możliwość rozmowy z lekarzem za pośrednictwem czatu (3).

Treść czatu jest widoczna po najechaniu na obszar rozmowy. 

Jeżeli jedna ze stron nie kliknie na zieloną słuchawkę to pojawi się komunikat “Oczekiwanie na rozmówcę”.

UWAGA: usługa wideokonsultacji może nie działać w przypadku restrykcyjnych zabezpieczeń sieciowych.

Połączenie jest możliwe, nawet wtedy, kiedy jedna lub obie ze stron nie posiadają kamery. 

Czat jest dostępny dla lekarza i pacjenta cały czas, nawet bez połączenia audio-video.

Otrzymany link jest unikatowy i nie ma terminu ważności (można z niego skorzystać przed i po planowym terminie konsultacji). 

Wideokonsultacja działa na telefonach z systemem operacyjnym Android i przeglądarką Chrome. 

Na urządzeniu mobilnym czat zostanie schowany po kliknięciu w dowolnym miejscu ekranu. 

W celu uruchomienia Wideokonsultacji konieczne jest udzielenie zgody na dostęp do kamery i mikrofonu:

W przeglądarce:

lub w Ustawieniach przeglądarki

Do prawidłowego działania usługi konieczne jest stabilne połączenie internetowe po obu stronach połączenia (lekarz i pacjent) i w obu kierunkach (połączenie wychodzące i przychodzące) – minimalne: 500kbit/s, rekomendowane: 1 Mb/s.

 
 W przypadku wystąpienia problemów z połączeniem, proszę wykonać następujące kroki:

 

1.Sprawdzić rodzaj i wersję przeglądarki: najnowsza przeglądarka Google Chrome.

 

2.Sprawdzić dostęp do kamery i mikrofonu oraz udzielone zgody na korzystanie z nich w przeglądarce.

 

3.Zrestartować przeglądarkę i ponownie otworzyć link do wideokonsultacji.

Comments are closed.